728 x 90

عفو بین‌الملل خواستار لغو فوری حکم اعدام «احمدرضا جلالی» پزشک ایرانی – سوئدی شد

«احمدرضا جلالی» پزشک ایرانی – سوئدی
«احمدرضا جلالی» پزشک ایرانی – سوئدی

سازمان عفو بین‌الملل با ارسال نامه‌یی خطاب به ابراهیم رئیسی جلاد، رئیس قوه قضاییه خامنه‌ای، خواستار متوقف کردن اعدام «احمدرضا جلالی» شد.

 

عفو بین‌الملل طی بیانیه ای چهارشنبه ۲۴ دی از رژیم ایران خواست تا حکم اعدام احمدرضا جلالی را لغو و این پزشک و پژوهشگر ایرانی-سوئدی را آزاد کند.

در نامه عفو بین‌الملل با استناد به توصیه کار گروه «بازداشت‌های خودسرانه» سازمان ملل متحد، حق قانونی جبران خسارت نیز برای احمدرضا جلالی مطالبه شده است.

احمدرضا جلالی از سال۲۰۰۹ برای ادامه تحصیل در مقطع فوق دکتری در رشته پزشکی بحران به کشور سوئد مهاجرت کرده و از آن سال به همراه خانواده خود در این کشور زندگی می‌کرد.

او با دعوت رسمی دانشگاه تهران به ایران سفر کرده بود، در ۲۰۱۶ به دست مأموران وزارت اطلاعات بازداشت شد و سه سال را در بازداشتگاه این وزارتخانه به سر برد. اتهامی که مقامات ایرانی در ابتدا به وی وارد کردند، «همکاری با دول متخاصم» بود. جلالی سپس در دادگاه انقلاب تهران به اتهام «فساد فی‌الارض از طریق جاسوسی برای اسرائیل» به اعدام محکوم شده و این حکم در دیوان عالی کشور ایران به تأیید رسید. او در مدت بیش از سه سال بازداشت برای اعتراف به این اتهام با انواع شکنجه‌ها روبه‌رو شد.

احمدرضا جلالی یکی از شهروندان دو تابعیتی است که در سال‌های اخیر و بعد از سفر به ایران بازداشت و با اتهاماتی مانند جاسوسی روبه‌رو شده‌اند.( العربیه ۲۵دی)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2c87f17e-1f86-40a6-b320-4f2e774370e2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات