728 x 90

عفو بین‌الملل خواستار توقف اعدام مهران نارویی شد

 عفو بین‌الملل خواستار توقف اعدام مهران نارویی شد
عفو بین‌الملل خواستار توقف اعدام مهران نارویی شد

عفو بین‌الملل روز ۲۵اردیبهشت نگرانی خود را نسبت به اعدام زندانی بلوچ ⁧به‌نام مهران نارویی اعلام کرد و برای آزادی فوری او فراخوان داد.

عفو بین‌الملل نوشت: مهران نارویی⁩ در خطر قریب‌الوقوع اعدام در زندان دستگرد اصفهان است. او برای جرایم مواد مخدر به اعدام محکوم شده و مورد ناپدیدسازی قهری و شکنجه قرار گرفته تا «اعتراف» کند. استفاده از اعدام برای جرایم مواد مخدر طبق قوانین بین‌المللی ممنوع است. مقامات رژیم ایران باید فوراً برنامه اعدام مهران نارویی را متوقف کنند.

عفو بین‌الملل روز ۱۹ فوریه ۲۰۱۹ - ۲۸بهمن ۹۸ در فراخوانی خواستار آزادی او شد و نوشت: مهران نارویی در زندان دستگرد در استان اصفهان در صف اعدام به سر می‌برد. بر اساس اطلاعات عفو بین‌الملل، وی حدود چهار سال پیش در رابطه با جرایم مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده است.

وی مورد موارد نقض جدی حقوق‌بشر از جمله ناپدیدسازی قهری، شکنجه و سایر بدرفتاریها قرار گرفته است تا علیه خود «اعتراف» کنند. «اعترافات» اجباری آنها طی دادرسی‌های ناعادلانه برای محکوم کردن آنها به اعدام مورد استفاده قرار گرفته است. از آذر ماه ۱۳۹۹، رژیم ایران ۱۸ مرد بلوچ را اعدام کرده‌اند، امری که موجب افزایش نگرانی‌ها در مورد احتمال اعدام قریب‌الوقوع حامد ریگی و مهران نارویی شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/09313b6b-aea5-413a-a19e-db613c874866"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات