728 x 90

عفو بین‌الملل اعدام مصطفی صالحی را محکوم می‌کند

 شهید قیام مصطفی صالحی
شهید قیام مصطفی صالحی

سازمان عفو بین الملل امروز ۱۶مرداد۹۹ در رابطه با اعدام زندانی قیامی مصطفی صالحی بیانیه‌ای صادر کرد که در این بیانیه آمده است:

«عفو بین‌الملل اعدام مصطفی صالحی را که بامداد سه‌شنبه۱۴مرداد در زندان اصفهان اجرا شد، محکوم می‌کند. این حکم در حالی اجرا شد که نگرانی‌های جدی در خصوص دادرسی ناعادلانه از جمله شکنجه و سایر بدرفتاریها و محرومیت از دسترسی به وکیل انتخابی در مرحله تحقیقات وجود داشت».

عفو بین الملل در ادامه می‌گوید: «مقامات ایرانی در استفاده از مجازات اعدام سوابق ناگواری دارند. اعدام مصطفی صالحی بار دیگر نشان می‌دهد که مقامات ایران بیشتر به‌دنبال انتقام جویی هستند، نه عدالت.

اعدام مصطفی صالحی نگرانی از سرنوشت محمد بسطامی، هادی کیانی، عباس محمدی، مجید نظری و مهدی صالحی، . پنج معترض دیگر را که در رابطه با اعتراضات دیماه ۱۳۹۶ محکوم به اعدام شده‌اند، افزایش می‌دهد».

عفو بین الملل در این بیانیه ضمن درخواست لغو احکام اعدام و آزادی دستگیر شدگان اعتراضات تاکید می‌کند که: «عفو بین‌الملل، بدون استثناء با مجازات اعدام مخالف است. این سازمان برای لغو کامل مجازات اعدام تلاش می‌کند». (کانال تلگرامی عفو بین‌الملل ۱۶مرداد۹۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c8175fed-8a6a-43ab-b9f8-a6135d629270"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات