728 x 90

عفو بین‌الملل خواستار آزادی فوری اسماعیل عبدی شد

عفو بین‌الملل خواستار آزادی فوری اسماعیل عبدی شد
عفو بین‌الملل خواستار آزادی فوری اسماعیل عبدی شد

سازمان عفو بین‌الملل  از رژیم آخوندی  خواست که اسماعیل عبدی، عضو هیأت مدیره کانون صنفی معلمان را «فورا و بدون قید و شرط» آزاد کنند و «به سوء‌استفاده از نظام قضایی برای سرکوب» فعالان صنفی پایان دهند.  این سازمان با اشاره به «تحقیقات» خود اعلام کرد که قوه قضاییه ایران «استقلال ندارد» و «تحت فشار دائم نیروهای امنیتی و اطلاعاتی است تا علیه مدافعان حقوق بشر و سایر معترضان حکم‌های سنگین صادر کند.» 

در این بیانیه آمده است:  «عدم استقلال قوه قضاییه دست مأموران اطلاعاتی و امنیتی را باز گذاشته است تا به‌طور غیرقانونی در تصمیم‌گیریهایی مانند دسترسی زندانیان به مراقبت‌های پزشکی مناسب، مرخصی و آزادی مشروط مداخله کنند.»

اسماعیل عبدی، عضو زندانی هیات‌ مدیره کانون صنفی معلمان ایران، از روز سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت، اعتصاب غذا کرده است.

اسماعیل عبدی چندی پیش با نوشتن نامه‌یی سرگشاده اعلام کرد که در اعتراض به نقض گسترده حقوق شهروندی معلمان و کارگران از روز سه‌شنبه ۲۸فروردین ۱۳۹۷ دست به اعتصاب غذا خواهد زد. با این حال در پی وعده‌ٔ مسئولان دادستانی مبنی بر رسیدگی به خواسته‌هایشان، اعتصاب خود را به مدت یک هفته عقب انداخته بود.

اسماعیل عبدی معلم زندانی محبوس در زندان اوین، به‌تازگی از سوی کنفرانس سالیانه اتحادیه ملی مدیران مدارس و زنان آموزگار انگلستان (NASUWT) که در بیرمنگام برگزار شد، برنده جایزه بین‌المللی همبستگی این اتحادیه در سال ۲۰۱۸ شده است.

 اسماعیل  عبدی پیش از این نیز در اردیبهشت ماه سال گذشته در اعتراض به عدم استقلال قوه قضاییه در ”صدور احکام امنیتی” برای فعالان تشکل‌های صنفی معلمان و کارگران و با درخواست صریح ”خروج روند پیگیری پرونده‌ خود از حالت امنیتی به عادی” دست به اعتصاب غذا زده بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dac4fea2-423f-4661-bd24-baa94bc3414f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات