728 x 90

عفو بین‌الملل: گزارشی از شکنجه وحید و حبیب افکاری توسط مأموران اطلاعات

عفو بین‌الملل: گزارشی از شکنجه وحید و حبیب افکاری توسط دژخیمان خامنه‌ای
عفو بین‌الملل: گزارشی از شکنجه وحید و حبیب افکاری توسط دژخیمان خامنه‌ای

بعد از فراخوان عفو بین‌الملل مبنی بر این‌که مقامات ایرانی در حال شکنجه وحید افکاری و حبیب افکاری در زندان عادل‌آباد شیراز هستند در گزارشی جدید آمده است مأموران اطلاعات برای چندین روز سر و صورت ⁧ حبیب افکاری ⁩ را با کیسه پلاستیکی می‌پوشاندند به‌نحوی که وی دچار احساس خفگی شود. طبق یک گزارش رسمی مورخ ۸آبان ۱۳۹۸، کتف چپ او از جا در رفته و آثار شکستگی در مچ دست چپ و یکی از انگشتان پا مشهود است.

مسئولان وحید و حبیب افکاری را مکررا شکنجه کرده‌اند تا از آنها «اعتراف» بگیرند. برادران را در حبس انفرادی طولانی‌مدت نگاه داشته‌اند، مورد ضربات مشت، لگد و کابل قرار داده‌اند و از طریق تهدید زندانی کردن، کشتن، تعرض جنسی یا انحا دیگر، آسیب اعضای خانواده‌شان، شکنجه روانی داده‌اند.

دادگاه کیفری ۱ استان فارس به جای انجام تحقیق درباره شکایات وحید و نوید افکاری و کنار گذاشتن «اعترافات» اجباری، در رأی ناعادلانه‌اش نوشت آنها موضوع شکنجه را «تحت تأثیر آموزش‌های زندان و با این تصور که ممکن است با انکار واقعیت، موجبات رهایی خود را فراهم نمایند» مطرح کرده‌اند.

عفو بین‌الملل نوشت: تحقیقات فوری و مستقل بایست درباره شکایات شکنجه برادران افکاری صورت گیرد و کلیه افرادی که مظنون به داشتن مسئولیت کیفری در این رابطه هستند باید طی دادرسی‌های منصفانه و بدون توسل به مجازات اعدام، به دست عدالت سپرده شوند (عفو بین‌الملل ۱۸خرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f853a73b-ca17-4c2f-ae92-a6bfdbc42b73"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات