728 x 90

عفو بین‌الملل: مقامات ایرانی در حال شکنجه وحید افکاری و حبیب افکاری در زندان عادل‌آباد شیراز هستند

برادران افکاری
برادران افکاری

عفو بین‌الملل طی فراخوانی دوشنبه ۱۷خرداد برای نجات جان زندانیان معترض اعلام کرد مقامات رژیم ایران در حال شکنجه و اعمال سایر رفتار‌های بیرحمانه، ضدانسانی علیه برادران وحید افکاری و حبیب افکاری در زندان عادل‌آباد شیراز هستند.

وحید و حبیب افکاری از شهریورماه ۱۳۹۹ در سلول‌های انفرادی بدون پنجره محبوس بوده و از دسترسی به مراقبت‌های پزشکی مناسب، هوای آزاد، تماس‌های تلفنی و ملاقات‌های حضوری با خانواده‌شان محروم شده‌اند.

مقامات، برادران افکاری را در سال۱۳۹۷ و در پی شرکت آنها در اعتراضات برخلاف ضوابط قانونی دستگیر و بازداشت کرده، برای دوره‌ای تحت ناپدیدسازی قهری قرار داده و برای ماه‌ها شکنجه کردند. وحید افکاری و حبیب افکاری سرانجام و متعاقب دادرسی‌های به‌شدت غیرمنصفانه، احکام حبس طولانی‌مدت دریافت کردند.

اقدام شما موثر است؛ به زبان و قلم خودتان یا با استفاده از متن پیشنهادی عفو بین‌الملل به مقامات ایران نامه بنویسید و از آن‌ها بخواهید که؛

وحید افکاری و حبیب افکاری را آزاد کنند زیرا حبس آنها از نظر قوانین بین‌المللی مصداق «بازداشت بی‌ضابطه» است،
احکام غیرمنصفانه آنان را نقض کرده و تمامی اتهامات متأثر از شرکت مسالمت‌آمیز آنان در اعتراضات را لغو کنند.
تا زمان آزادی، برادران افکاری بایست در شرایطی نگه‌داری شوند که از موازین بین‌المللی برای رفتار با زندانیان پیروی می‌کند، موازینی که شامل دسترسی به مراقبت‌های پزشکی مناسب و نیز ملاقات با خانواده‌شان می‌شود.

تحقیقات فوری، مستقل و بی‌طرفانه‌ای بایست درباره شکایات ایشان درباره شکنجه و سایربدرفتاریها صورت گیرد و کلیه افرادی که مظنون به داشتن مسئولیت کیفری در این زمینه هستند باید طی دادرسی‌های منصفانه و بدون توسل به مجازات اعدام، به دست عدالت سپرده شوند. (تلگرام عفو بین‌الملل ۱۷خرداد۱۴۰۰)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d4c7e13e-20ac-423d-bc5d-abf31bac014d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات