728 x 90

عفو بین‌الملل: مقامات ایران صدها معترض را کشته و هزاران نفر دیگر شکنجه کرده اند

قیام سراسری مردم ایران ۱۴۰۱
قیام سراسری مردم ایران ۱۴۰۱

سازمان عفو بین‌الملل در جدیدترین گزارش خود که روز سه‌شنبه سوم آبان منتشر شد با اشاره به سرکوب خونین اعتراضات سراسری در ایران نوشت: «در حال حاضر، بحران مصونیت از مجازات در ایران وجود دارد و به مقامات ایرانی این جرأت را داده تا بدون واهمه از عواقب کار خود، صدها معترض را بکشند و هزاران نفر دیگر را طی سال‌های اخیر مورد شکنجه و بدرفتاری قرار دهند».
عفو بین‌الملل در قسمتی دیگر از گزارش خود با اشاره به کشتار دهها تن از نمازگزاران بلوچ در مسجد زاهدان و قتل دهها کودک در اعتراضات سراسری به‌دست مأموران امنیتی رژیم ایران از جامعه جهانی خواهان همراه شدن با خیزش جهانی ایرانیان برای توقف خون‌ریزی و ادامه کشتار در ایران شد.
عفو هم‌چنین با تأکید بر پاسخگو کردن مقامات رژیم ایران که عاملان این کشتار بوده‌اند از مردم جهان خواست که با امضا طوماری از کشورها بخواهند که: «همین‌ حالا یک مکانیسم مستقل در سازمان ملل ایجاد کنند تا برای تحقیق و اطمینان از پاسخگویی در ارتباط با جدی‌ترین جنایتهایی که در تداوم نقض گسترده قوانین بین‌المللی در ایران به‌وقوع می‌پیوندد، اقدام کنند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/69cd9fba-0198-45d7-8ee3-dcc4a69cc620"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات