728 x 90

عفو بین‌الملل: فرهنگ مصونیت از مجازات در ایران مقاماتی را که در نقض جدی حقوق‌بشر دست دارند در مناصب بالای سیاسی قرار می‌دهد

رئیسی جلاد۶۷
رئیسی جلاد۶۷

عفو بین‌الملل روز ۷آبان در توئیتی نوشت: فرهنگ معافیت از مجازات در ایران، مقاماتی را که به‌طور منطقی مظنون به مسئولیت جنایات بر اساس قوانین بین‌المللی و نقض فاحش حقوق‌بشر هستند، این امکان را فراهم کرده است که از عدالت اجتناب کنند و به مناصب قدرتمندی برسند.

جاوید رحمان گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره وضعیت حقوق‌بشر ایران روز سوم آبان در جلسه کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل ضمن انتقاد شدید از بحران مصونیت در ایران گفت: افرادی که شواهدی مبنی بر دست داشتن آنها در نقض جدی حقوق‌بشر وجود دارد به جای این‌که پاسخگو نگه داشته شوند در مناصب بالای سیاسی قرار می‌گیرند. او گفت نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر این نکته را به‌وضوح برجسته کرده است.

جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق‌بشر سازمان ملل گفت: رژیم ایران یکی از بالاترین تعداد اعدام سالانه را دارد و یکی از معدود کشورهایی در جهان است که مجازات اعدام را برای افرادی که در هنگام ارتکاب جرم زیر سن قانونی بوده‌اند، اعمال می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e8c1939f-f45d-4e91-948d-283988b78834"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات