728 x 90

عفو بین‌الملل: اعدام مخفیانه سجاد سنجری نشانه بی‌رحمی مطلق سیستم قضایی رژیم ایران است

اعدام در ایران - عکس از آرشیو
اعدام در ایران - عکس از آرشیو

عفو بین‌الملل در واکنش به اعدام مخفیانه سجاد سنجری، کودک-مجرمی که از ۱۱سال پیش در زندان به‌سر می‌برد اعلام کرد، سران رژیم ایران با این اقدام بار دیگر بی‌رحمی مطلق سیستم قضایی علیه نوجوانان را نشان دادند.
عفو بین‌الملل روز پنجشنبه ۱۴ مراد، درباره حکم اعدام سجاد سنجری که روز دوشنبه ۱۱مرداد، در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه اعدام شد گفت: او از سال۱۳۹۰ در حالی که ۱۵سال بیشتر نداشت به اتهام قتل عمد در زندان به‌سر می‌برد.

دیانا الطحاوی معاون مدیر خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین‌الملل در واکنش به این اعدام که در زمان ارتکاب جرم کمتر از ۱۸سال، سن داشته در قوانین بین‌الملل اجرای این قانون در رژیم ایران را به منزله حمله ظالمانه به حقوق کودکان و نشان‌دهنده بی‌رحمی مطلق سیستم قضایی دانسته است.
الطحاوی اعدام مخفیانه سجاد سنجری را در حالی که او حتی امکان خداحافظی از خانواده را نیافته، نشان‌دهنده الگوی هشداردهنده‌ای از سران رژیم ایران دانسته که به‌طور مخفیانه یا در کوتاه مدت اقدام به اعدام می‌کنند تا شانس دخالت‌های عمومی و خصوصی را به حداقل برساند.
از این پیش‌تر، پرونده سجاد سنجری از جمله پرونده‌های پرحاشیه اعدام کودک-مجرمان در ایران بوده که در یک دهه گذشته با واکنش‌های متعددی از سوی شخصیت‌های حقوق و نهادهای بین‌المللی از جمله در سازمان ملل متحد همراه بوده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/23f8b466-5f92-484f-889a-77e74585f026"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات