728 x 90

عضویت آلبانی در شورای امنیت ملل متحد برای یک دوره دوساله

آلبانی برای یک دوره دوساله به عضویت شورای امنیت ملل متحد در آمد
آلبانی برای یک دوره دوساله به عضویت شورای امنیت ملل متحد در آمد

آلبانی از ابتدای سال۲۰۲۲ برای یک دوره دوساله به عضویت شورای امنیت ملل متحد در آمد.

پس از این‌که مجمع عمومی ملل متحد در ۱۱ ژوئن ۲۰۲۱ با ۱۷۵ رأی مثبت، عضویت آلبانی را در شورای امنیت را تصویب کرد، ادی راما نخست‌وزیر این کشور در مراسمی به این مناسبت گفت: در کمیسیون امنیت، آلبانی فقط یک صندلی را اشغال نخواهد کرد، بلکه با یک اولویت در برنامه پیش خواهد رفت تا ارزش‌ها را غنی کند. این موضوع در درجه اول روی موضوعات برابری جنسیتی متمرکز خواهد شد. آلبانی در میان ۱۰کشور برتر جهان از نظر برابری جنسیتی در دولت، قرار دارد. ما متقاعد شده‌ایم که زنان و دختران یکی از سرمایه‌گذاریهای طولانی‌مدت برای صلح پایدار در جوامع ما است. (تاپ چنل ۶ ژوئیه ۲۰۲۱)

نماینده آمریکا در سازمان ملل شروع کار آلبانی در شورای امنیت را به این کشور تبریک گفت و سفیر آلبانی در سازمان ملل متحد در تویتر خود نوشت عضویت در شورای امنیت مسئولیت بزرگی بر دوش ما گذاشته و ما سهم خود را در چالشهای جهانی برعهده خواهیم گرفت. اعضای هیأت نمایندگی آلبانی در ملل متحد شامل ۹زن و ۱۰مرد هم‌صدا با سفیر این کشور گفتند برای این مسئولیت «ما حاضریم». (توئیتر سفیر آلبانی در سازمان ملل ۱۱دیماه)

علاوه بر آلبانی، امارات متحده عربی، برزیل، گابن و غنا نیز روز شنبه دوره دو ساله خود را در شورای امنیت سازمان ملل متحد، که بالاترین نهاد جهانی برای رسیدگی به تهدیدات علیه صلح و امنیت بین‌المللی است، آغاز کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/25fa57c9-4398-4fd3-9492-ef862c13230f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات