728 x 90

کرونا در ایران و جهان - آمار قربانیان ویروس کرونا در جهان از ۲۰۰هزار گذشت

تهران - بازگشایی کسب و کارها
تهران - بازگشایی کسب و کارها

خبر زنده کرونا - این خبر کامل میشود.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز، جمعه ۵اردیبهشت ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان فاجعه کرونا در ۲۹۷شهر ایران از ۳۴۷۰۰نفر بیشتر شده است. 

 

آمار قربانیان ویروس کرونا در جهان از ۲۰۰هزار گذشت
آماری که دانشگاه جانز هاپکینز فراهم کرده نشان می دهد که بیش از ۲۰۰ هزار نفر در جهان اکنون در اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

آمار مبتلایان به کرونا در حال حاضر ۲.۹۰۸.۲۰۶ و به ۳.۰۰۰.۰۰۰ نزدیک میشود. 

 

کرونا در ایران

مسجدسلیمان: ساعتی قبل یک مورد دیگر مبتلای کرونا در بیمارستان شرکت نفت!

بیمار به نام ب د (محفوظ) از پرسنل شرکت نفت مسجدسلیمان است و مسوولان کماکان میکوشند وضعیت را تحت کنترل و آرام نشان بدهند.

قیام

 

افزایش چشمگیر مبتلایان به کرونا در مشهد 

جمعه ۵ اردیبهشت ۹۹ مطابق گزارش یک کادر درمانی شاغل در یکی از درمانگاه های اصلی مشهد، طی هفته گذشته تا امروز آمار تست مثبت کرونا بالا رفته و در یک روز از ۱۲۰ مراجعه برای تست کرونا، تست ۹۰ نفر مثبت بود. 

 

 

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران: آمار واقعی کرونا حدوداً ۲۰ برابر آن چیزی است که گزارش می‌شود

مسعود یونسیان، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد پنهان‌کاری مجرمانه رژیم آخوندی و تلاش آن برای کوچک جلوه دادن شمار قربانیان کرونا گفت: «آمار واقعی مبتلایان و قربانیان به کرونا در ایران حدوداً ۲۰برابر آن چیزی است که گزارش می‌شود».

وی در گفتگو با روزنامه حکومتی ستاره صبح ۶ اردیبهشت ۹۹ گفت: «اعتقاد دارم که به شکل سیستماتیک آمارها بسیار کمتر از واقعیت موجود است. آمار کرونا در ایران با فرایندی گزارش می‌شود که ناخودآگاه موارد گزارش‌شده را بسیار کمتر از واقعیت نشان می‌دهد؛ چون تست مورداستفاده حساسیت بالایی ندارد و فقط نیمی از موارد را گزارش می‌کند. هم‌چنین از نیمی از افراد بستری‌شده تست گرفته می‌شود و اگر بپذیریم که فقط ۲۰درصد موارد بستری می‌شوند و فقط از نصف آنها تست گرفته می‌شود و فقط نیمی از این تستها مثبت است، می‌توان گفت آمار واقعی حدوداً ۲۰ برابر آن چیزی است که گزارش می‌شود».

 

وی درباره تصمیم جنایتکارانه رژیم آخوندی برای بازگشایی کسب و کار که به‌معنای فرستادن مردم به قتلگاه کروناست گفت: «من نگران اعلام ادامه فعالیت کسب‌وکارها هستم چون ما در شرایط سخت تصمیماتی می‌گیریم که دانش و منطق تأییدشده‌ای پشت آن نداریم و دانش تجربی کافی برای نقد و بررسی را در اختیار کارشناسان خود قرار نداده‌ایم. و از دانش سازمان جهانی بهداشت نیز تبعیت نکرده‌ایم».

 

این روزنامه حکومتی فهرستی از اعترافات اعضای مجلس ارتجاع و شورای قلابی شهر تهران را در مورد پنهان‌کاری رژیم آخوندی در رابطه با ابعاد فاجعه‌بار کرونا درج کرد و نوشت:

«در روز ۲۵فروردین دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی در خصوص «مقابله با شیوع ویروس کرونا» منتشر و وضعیت سیاست‌گذاری در این زمینه را بررسی کرد که در آن تخمین زده شده بود تعداد افراد جان‌ باخته بر اثر کرونا ۸هزار و ۶۰۹نفر (حدوداً دو برابر بیشتر) و تعداد مبتلایان بین ۶۰۰ تا ۷۵۰هزار نفر (تقریباً ۸ تا ۱۰ برابر بیشتر) است.

 

محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس‌ شورای شهر تهران روز ۳۱فروردین در جلسه علنی شورای شهر تهران آمار رسمی وزارت بهداشت درباره شیوع کرونا در ایران را غیرواقعی خوانده و گفته بود: «اعضای شورای شهر نگران‌اند که این آمار تصور عادی شدن شرایط را ایجاد کنند و بستر اتخاذ تصمیماتی در مورد رفع محدودیتها شوند».

 

محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر تهران هم با انتقاد از عدم اعلام آمار کرونا به تفکیک استانها از سوی وزارت بهداشت، این وزارتخانه را به آمارسازی و دادن اطلاعات غلط به مردم متهم کرد. با همه این بحثها، نظرسنجی مشترک معاونت اجتماعی-فرهنگی شهرداری تهران و مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، نشان داده که ۴۸درصد از مردم به آمار رسمی ابتلا و فوت کرونا اعتماد ندارند».

 

 

زالی ‌فرمانده ستاد حکومتی مقابله با کرونا در تهران:  تعداد بیماران جدید در تهران رو به افزایش است.

بازگشایی پارک‌ها پیام نادرستی به مردم داد بگونه‌ای که شهروندان تصور کردند شرایط اپیدمی بیماری کرونا در شهر تهران تغییر کرده است.

 

دکتر محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت گفت: مراقب موج دوم و سوم بیماری کرونا در کشور باشیم.

وی گفت: شیوع بیماری کرونا در کشور یکسان نیست و در برخی از استان‌های مهمان پذیر و پرتردد همچون آذریایجان‌های شرقی و غربی، تهران و فارس شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا هستیم.
وی افزود: بیماری کرونا در کشور چند موج خواهد داشت و باید منتظر موج‌های دیگر باشیم و آمادگی کامل داشته باشیم.

 

اعتراف قربانی نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت رژیم در گیلان: با عادی شدن ترددها و حضور مسافران در گیلان، احتمال شیوع موج دوم کرونا در استان بیش از پیش وجود دارد. فقط در روزهای ۳۱ فروردین و اول اردیبهشت بالغ بر ۷۰۰ نفر به آمار مبتلایان به کرونا در استان گیلان افزوده شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان: در کشور ما در همه چیز با دستور از بالاست. شورای عالی امنیت ملی و حراست وزارت بهداشت اعلام کردند آمار تلفات کرونا را ندهیم. الان همة‌ استانها آمار نمی‌دهند.

 

معاون پیشین دانشگاه علوم پزشکی تهران: آمار داده شده در مورد مبتلایان به کرونا بسیار کمتر از واقعیت موجود است. آمار واقعی حدوداً ۲۰ برابر آن چیزی است که گزارش می‌شود.

 

قربانی نماینده تام الاختیار وزیر بهداست رژیم در استان گیلان: ‌از تاریخ ۳۱ فروردین بر اساس ستاد کرونای مرکزی کشور با محوریت رئیس‌جمهور که ورودی استانها باز بشود این یک اشتباه استراتژیک برای عامه مردم بود. فکر کردند که شرایط عادی شده و همین امر باعث شده که ما در دو محور پیک مبتلایان به کرونا را داشته باشیم. 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f68a3efc-4e3d-4e6c-82ec-3abc60a9ae78"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات