728 x 90

کشورهای عربی نقش متحول‌کننده علیه شبه‌نظامیان و نیروهای نیابتی رژیم ایران در بغداد دارند

تحولات عراق
تحولات عراق

سایت عرب نیوز روز شنبه ۲۴آبان درباره دخالت‌های رژیم ایران در عراق از طریق نیروهای نیابتی و شبه‌نظامیان نوشت: «ایران از طریق حشدالشعبی، ائتلاف شبه‌نظامی که کنترل نظامی بر بخش عمده استانهای عراق اعمال کرده و هم‌چنین کرسی‌های زیادی در پارلمان دارند، بر عراق اعمال سلطه می‌کند. کاظمی نخستین نخست‌وزیر عراقی از سال۲۰۰۳ است که برای به چالش کشیدن این سلطه شبه‌نظامی، نیات میانه‌روانه دارد.

وی متهم شده که خیلی محتاطانه حرکت می‌کند و این گفته از او است که ۱۰۰۰سال بحث بهتر از یک لحظه تبادل آتش است. وی حق دارد که نگران باشد که این دشمنان شبه‌نظامی از هیچ کاری برای شکست وی فروگذار نخواهند کرد. ولی اگر کاظمی در اقدام سریع و قاطع کوتاهی کند، نیتهای خوب وی هیچ خواهند بود.

در حالی‌که جهان غرب مشغول لحظات آخر رژیم ترامپ است، نقش محوری کشورهای عرب خیلی حیاتی‌تر از همیشه است و اقدامات خیلی زیادی برای انجام دارند. تجارت غیرنفتی ناچیز عراق با کشورهای عرب همسایه با تجارت دوجانبه با ایران که حدود ۱۳میلیارد دلار سالانه است، کوچک نگه داشته است...

... در حالی که تهران در ضعیف‌ترین نقطه آن است اکنون زمان افزایش شدید حمایت سیاسی عربها است که کاظمی را توانمند کند که تعهداتش برای مهار قدرت ایلغار شبه‌نظامی ایران را یکبار برای همیشه انجام دهد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7b941893-42b4-4f5f-9da2-b28db1bacd17"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات