728 x 90

عرب نیوز: سناتورهای ایتالیایی از تمام احزاب سیاسی در کنفرانس «ایران آزاد» شرکت کردند

 خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت
خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت

روزنامه عرب نیوز به تاریخ ۱‍۴آبان در گزارشی از کنفرانس در سنای ایتالیا تحت عنوان ایران: حقوق‌بشر، عدالت و نقش جامعه بین‌المللی که روز پنجشنبه ۱۳ آبان با حضور سناتورهای برجسته از ائتلاف حاکم و احزاب و شخصیتهای سیاسی ایتالیا برگزار شد نوشت: جولیو ترتزی وزیر خارجه ایتالیا (۲۰۱۳) هدف از تشکیل این گروه را حمایت از دستیابی به «ایران آزاد، سکولار و غیرهسته‌ای» اعلام کرد.
گروهی از سناتورهای ایتالیایی از راه‌اندازی تشکلی با عنوان «نمایندگان پارلمان برای ایران آزاد» و با هدف حمایت از دستیابی به «ایران آزاد، سکولار و غیرهسته‌ای» خبر دادند.

سناتور روبرتو رَمپی از حزب دموکرات ایتالیا، در جریان نشستی که روز پنجشنبه، ۱۳ آبان‌ماه، در سنای ایتالیا برگزار شد، آغاز کار تشکل «نمایندگان پارلمان برای ایران آزاد» را اعلام کرد.

این سناتور دموکرات ایتالیایی، در گفتگو با روزنامه عرب‌نیوز، هدف از تشکیل این تشکل را «حمایت از حقوق زنان و مردان ایرانی» دانست و ابراز امیدواری کرد که این ابتکار، حمایت حداکثری پارلمان ایتالیا را به خود جلب کند.

جولیو ترتزی، وزیر خارجه پیشین ایتالیا که او نیز در نشست روز پنجشنبه حضور داشت، تشکیل «نمایندگان پارلمان برای ایران آزاد» را «پیامی بسیار مهم در راستای دستیابی به هدف ایران آزاد، سکولار و غیرهسته‌ای» دانست و بر ضرورت همکاری دستگاه سیاست خارجی ایتالیا در راستای رسیدن به این هدف، تأکید کرد.

او افزود: «جنایات علیه اجرای عدالت قضایی در ایران قابل پذیرش نیست. آنها باید مجازات شوند. ایتالیا باید مانند سوئیس و سوئد رفتار کند که جنایتکارانی مانند ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران، را در برابر مراجع قضایی ملی و بین‌المللی قرار داده‌اند».

سناتور استفانیا پتزوپانه، از حزب دموکرات ایتالیا، با اشاره به اهمیت مسأله حقوق زنان در ایران، گفت: «زنان در ایران از حقوق‌بشر محروم‌اند و سالانه دهها نفر از آنها اعدام می‌شوند. امیدواریم پارلمان ایتالیا نخستین پارلمان اروپا باشد که به این زنان قربانی رژیم ایران احترام بگذارد».

سناتور ویرجینیا تیرابوسکی از حزب راستگرای «فورزا ایتالیا» نیز در حمایت از زنان ایرانی گفت: «آنها در آنجا مبارزه بسیار سختی را پیش می‌برند و شکی نیست که ما حمایتشان می‌کنیم».

انریکو آیمی، یک سناتور دیگر از حزب «فورزا ایتالیا» نیز در گفتگو با عرب‌نیوز، بر «ضرورت اتحاد همه نیروهای سیاسی در حمایت از گسترش آزادی و حقوق‌بشر در ایران» تأکید کرد.

در نشست روز پنجشنبه با عنوان «ایران: حقوق‌بشر، عدالت و نقش جامعه بین‌المللی» که تشکل «نمایندگان پارلمان برای ایران آزاد» در سنای ایتالیا برگزار کرده بودند، تعدادی از سناتورها و شخصیت‌های سیاسی ایتالیایی از احزاب مختلف آن کشور و نمایندگانی از شورای مقاومت ملی ایران سخنرانی کردند (روزنامه عرب نیوز ۱۴آبان).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/65295bf9-d238-4922-b1ee-5fa62313df06"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات