728 x 90

عراق یک و نیم میلیون دوز واکسن کرونا خرید و رایگان توزیع می‌کند

عراق یک و نیم میلیون دوز واکسن کرونا خرید و رایگان توزیع می‌کند
عراق یک و نیم میلیون دوز واکسن کرونا خرید و رایگان توزیع می‌کند

سیف البدر سخنگوی وزارت بهداشت و محیط‌زیست عراق صبح سه‌شنبه ۲ دیماه در سخنانی مطبوعاتی گفت که کشورش با شرکت فایزر برای واردات یک میلیون و پانصد هزار دوز واکسن کرونا قرارداد امضا کرده است. وی افزود: واکسن‌ها اوایل سال آینده میلادی وارد عراق خواهد شد.

الحلفی گفت: واکسن فایزر به تأیید سازمان داروی انگلیس و سازمان دارو و غذای آمریکا رسیده است.

الحلفی پیش‌تر زمان تحویل واکسن شرکت فایزر به عراق را در طول ماه مارس آینده را اعلام کرده بود، اما «حسن التمیمی» وزیر بهداشت عراق چندی پیش گفت که مذاکره با شرکت داروسازی آمریکایی فایزر برای نزدیک کردن تاریخ واردات واکسن در جریان است.

التمیمی تصریح کرد: کمیته‌های فنی از طریق سفارتخانه‌های عراق در کشورهای تولیدکننده واکسن مکاتبه کرده‌اند و واردات مقادیر لازم انجام خواهد شد؛ به‌ویژه که شرکتها توان تولید میلیون‌ها دوز واکسن را دارند و وزارت بهداشت عراق نیز امکان تأمین منابع مالی و پشتیبانی در این زمینه را دارد.

«برهم صالح» رئیس‌جمهوری و «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق نیز اعلام کرده‌اند که عراق با جدیت در تلاش برای وارد کردن واکسن کرونا در سریع‌ترین زمان ممکن است و این واکسن به‌طور رایگان در بین مردم توزیع خواهد شد.

سازمان بهداشت جهانی روز سی‌ام اکتبر اعلام کرده بود که دولت عراق ۱۷۰میلیون دلار برای خرید واکسن کرونا اختصاص داده است (خبر آنلاین سه شنبه ۲دیماه).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/051a54d1-0353-417c-b7f9-33e1c107c04d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات