728 x 90

عبور کشتی انگلستان به‌همراه ناو جنگی اچ.ام.اس مونتروز از تنگه هرمز

ناو اچ- ام - اس مونتروز - HMS Montrose
ناو اچ- ام - اس مونتروز - HMS Montrose

یک کشتی بزرگ با پرچم انگلستان از تنگه هرمز عبور کرد و در حال حاضر در بند قطر لنگر انداخته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با مخابره این خبر افزود: این اولین کشتی است که بعد از توقیف کشتی قبلی انگلستان توسط رژیم ایران از این نقطه عبور می‌کند.

بنا‌ به این گزارش شرکت دریانوردی لویدزلیست این کشتی را بی.دبلیو الم(BW Elm) معرفی کرد و افزود ناو جنگی اچ.ام.اس مونتروز از نزدیک این کشتی را همراهی می‌کند. صاحب این کشتی طی اطلاعیه‌یی از انگلستان و جامعه بین‌المللی به‌خاطر فراهم کردن امنیت کشتیرانی در این ناحیه، قدردانی کرد.

 

خبرگزاری رویترز نوشت اروپایی‌ها از طرح انگلستان برای مقابله با تهدید رژیم ایران حمایت کردند.

رویترز گزارش داد:‌ سه دیپلمات ارشد اروپایی گفتند، فرانسه، ایتالیا و دانمارک مقدمتاً، از طرح انگلستان برای مأموریت دریایی به رهبری اروپا برای تضمین امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز حمایت کردند.

رویترز نوشت: این امر بعد از توقیف نفتکش انگلیسی توسط رژیم ایران صورت می‌گیرد. یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا گفت: «درخواست انگلستان کار را برای اروپایی‌ها و حمایت از آن ساده‌تر کرد».

مقامهای وزارت‌خارجه و دفاعی انگلستان با همتایان ایتالیایی، اسپانیایی، فرانسوی و آلمانی به بحث و بررسی پرداختند تا علاوه بر استفاده از کشتی‌های جنگی از هواپیماها نیز برای تأمین امنیت کشتیرانی در خلیج‌فارس استفاده کنند.

یک دیپلمات ارشد آلمان در برلین گفت هایکو ماس در تماس نزدیک با همتایان انگلیسی و فرانسوی خود، جرمی‌ هانت و ژان ایو لودریان بوده تا به امنیت خلیج‌فارس از جمله امنیت دریایی کمک کنند. هلند نیز پیشنهاد انگلستان را در دست بررسی دارد.

یک مقام اسپانیایی نیز گفت مادرید مذاکراتی با لندن داشته و در حال بررسی این ایده می‌باشد.

 

همچنین کارن پیرس، نماینده دائم انگلستان در سازمان ملل طی مصاحبه‌یی در مورد وضعیت در تنگه هرمز گفت: ضروری است آبهای بین‌المللی و خطوط کشتیرانی و عبور بدون مانع در این بخش از جهان رعایت شود. حجم عظیمی از منابع انرژی از این تنگه عبور می‌کند. از این رو بسیار مهم است که کشورها اطمینان داشته باشند که کشتی‌هایشان و محموله‌هایشان در امنیت از آنجا عبور کند. بنابراین ما هم‌اکنون با شماری از شرکای بین‌المللی از جمله فرانسه گفتگو می‌کنیم که چطور نیرویی برای حفاظت از کشتیرانی تشکیل شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e9d86c38-1f0c-4bc4-8cfc-b18a38b23900"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات