728 x 90

عبور نرخ دلار از ۱۱هزار تومان، تعمیق بحران در رژیم آخوندی و اعتراضات مردمی

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

با عبور نرخ دلار از مرز ۱۱هزار تومان و قیمت سکه طلا از چهار میلیون و چهارصد هزار تومان بحران اقتصادی و سیاسی که سراسر رژیم آخوندی را فراگرفته هر چه عمیق‌تر می‌شود.

همزمان با بالا رفتن نرخ دلار نیروهای سرکوبگر انتظامی و اطلاعاتی در وحشت از بالا گرفتن اعتراضات مردمی در بازار بزرگ تهران و بسیاری مناطق دیگر مانند میدان فردوسی و چهار راه استانبول مستقر شدند. در چهار راه جمهوری و مقابل پاساژ علاءالدین موتورسواران ضدشورش مستقر شدند.

عصر روز یکشنبه ۷مرداد، جمعیت زیادی از جوانان و بازاریان و کسبه در سبزه میدان تهران تجمع کردند که با یورش مأموران انتظامی و لباس شخصی‌ها روبه‌رو شدند.

در تهران مغازه‌های بازار بزرگ، پله آهنی و صنف طلافروشان و در اصفهان بازار ابزار و ماشین‌آلات در اعتصاب هستند.

بانک مرکزی که به‌تازگی روحانی رئیس آن را به‌خاطر مقابله با بحران اقتصادی به‌ویژه بحران ارزی عوض کرده است در یک اطلاعیه مسخره «تحولات اخیر در بازار ارز و طلا» را «عمدتاً ناشی از توطئه دشمنان کشور و در راستای ایجاد التهاب در اقتصاد و سلب آرامش روانی از مردم» توصیف کرد (رسانه‌های حکومتی-۷مرداد).

بحران همه‌جانبه اقتصادی از یک سو حاصل چپاولهای نجومی و نهادینه شده توسط خامنه‌ای، سپاه پاسداران و سردمداران ریز و درشت این رژیم و از سوی دیگر ناشی از به هدر دادن سرمایه‌های مردم ایران در سرکوب وحشیانه، پروژه‌های ضد ملی اتمی و موشکی و جنگ‌افروزی خارجی و صدور تروریسم و بنیادگرایی است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۷مرداد۱۳۹۷(۲۹ژوییه ۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/66b370ed-74ec-4c01-b5f9-3575a60c481c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات