728 x 90

عباس عراقچی: برجام در آی سی یو

عباس عراقچی
عباس عراقچی

عباس عراقچی از نفرات اصلی تیم مذاکره برجام گفت:‌ برجام در آی‌سی‌یو یعنی بخش مراقبتهای ویژه مجروحین و مصدومین قرار دارد

معاون وزارت خارجه آمریکا روز  ۳۱ خرداد ۹۷ گفت:‌ «امروز در کنفرانس مربوط به ایران گفتم برجام در آی سی یو است چرا که مهم ترین نقطه تعادل خود را از دست داده است. نقطه تعادل آن خروج آمریکا از برجام است. حال اگر اروپا و دیگر امضاکنندگان برجام می خواهند این توافق هسته ای را حفظ کنند باید فداکاری بیشتر کنند و خصوصا عدم حضور آمریکا و تحریم های دوباره این کشور علیه ایران را جبران کنند نمی توانم بگویم چشم انداز ادامه مذاکرات با اروپا روشن و مشخص است و می تواند ما را به دستیابی یک بسته مشترک برای حفظ برجام رهنمون کند. ما همچنان منتظریم و امیدوار تا بسته پیشنهادی اروپایی ها مورد رضایت ایران باشد تا ایران از برجام خارج نشود»

 

نیاز شدید رژیم به ماندن شرکتهای اروپایی در ایران

عباس عراقچی گفت: «آنچه که برای ما اهمیت دارد حضور و ماندگاری شرکت های اروپایی در ایران است. آنچه که برای ما اهمیت دارد فروش نفت خام است. ما می خواهیم که پول ها براحتی به حساب ما واریز شود. باید یک ارتباط بین بانکی بین ما و اروپا باشد. این موضوع با اروپایی هاست تا راه اصلی را پیدا کنند».

 

ایران حاضر است به اروپا کمک کند!

معاون وزیر خارجه رژیم به نحو مضحکی مدعی شد: «‌ایران حاضر است برای یافتن راه حل و بسته های اروپا برای حفظ برجام به اروپا کمک کند. چشم انداز روشن و مثبتی برای ادامه مذاکرات با اروپا برای حفظ برجام وجود ندارد»

 

عراقچی: در یک گردنه سخت تاریخی قرار داشتیم

عباس عراقچی معاون  وزیر خارجه و عضو تیم مذاکره کننده  هسته‌یی رژیم روز ۱۲فروردین ۹۷ هم   طی مصاحبه‌یی به شرایط زهرخوران اتمی پرداخت و  گفت:‌ جمهوری اسلامی بر اثر تحریم‌ها و فشارهایی که آمده بود، در شرایط سختی قرار داشت و این را نمی‌شود انکار کرد. در شورای امنیت هم تحت فصل ۷گرفتار شده بودیم، تحت تحریم‌های بی‌سابقه و گسترده یک‌جانبه آمریکا و اروپا هم بودیم؛ خیلی از کشورهای دیگر هم به این تحریم‌های یکجانبه ملحق شده بودند. یعنی یک نظام تحریم بسیار سنگینی را علیه ما برقرار کرده بودند و خلاصه در یک گردنه سخت تاریخی قرار داشتیم.

وی با حمله به مخالفان برجام گفت:‌ آنهایی که بیشترین شعار ضدآمریکایی را می‌دهند کافی است یک مقام آمریکایی ادعای سراسر کذبی بکند که مثلاً  حاکی از برتری آنها بر جمهوری اسلامی باشد، بلافاصله آن را تیتر اول می‌کنند. اصرار دارند ثابت کنند آمریکا سر ایران کلاه گذاشته است. چرا وانمود می‌کنید تحقیر شدهایم و از این موضوع لذت می‌برید؟ در یک بده‌وبستان، بده ما صفر و بستان ما صد باشد؟

 

مطالب مرتبط

برجام اروپایی و آلاکلنگ آخوندی

رژیم ایران، پیشنهاد مذاکره هنگام شکست!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac4336ec-d6d5-4c4f-8985-45932ffe6e21"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات