728 x 90

عباس عبدی: با هر کس که سخن می‌گوییم، نسبت به آینده نگران است

عباس عبدی
عباس عبدی

عباس عبدی از تئوریسنهای باند روحانی نگرانی خود را از موقعیت و آینده نظام ولایت فقیه ابراز کرد و با نگرانی گفت که هیچ راه‌حلی در این نظام متصور نیست.

وی که روز چهارشنبه ۲۳خرداد۹۷در دیدار به‌اصطلاح اصحاب رسانه با روحانی سخنرانی می‌کرد تصویری تیره از اوضاع رژیم ارائه داد و گفت: «نگران؛ ناامید؛ خسته؛ توصیف اجمالی از وضعیت کنونی جامعه ایران است. توصیفی که شاید برخی را خوش نیاید. در گذشته، هیچ گاه نه نگران بودم، نه خسته و نه ناامید. دوست نداریم این سخن‌ها را بگوییم چون بیم آن داریم که به افزایش نگرانی و خستگی و ناامیدی منجر شود. ولی چاره چیست؟ تا کی می‌توان زبان در کام کشید؟ اگر سکوت و نگفتن چاره‌ساز بود، تا کنون چاره کرده بود.

نگرانیم. با هر کس که سخن می‌گوییم، نسبت به آینده کشور و ایران نگران است. برخی از گذشته‌های دور نگران بوده‌اند، ولی بسیاری نیز در سال‌های اخیر به‌ویژه در یک سال گذشته نگران شده‌اند. نگرانی به‌سر عت در روان و ذهن ما ریشه دوانده است».

 

ریشه نگرانی در داخل کشور است

عباس عبدی به صراحت گفت: «بحث اصلی نیز وجود توطئه و فشارهای خارجی علیه کشور نیست، هر چند این مورد مهم است، ولی ریشه نگرانی در داخل است. جامعه ما زیر فشارهای مختلف ضعیف و ناتوان شده است. جامعه ما از وحدت و انسجام اولیه خود دور شده و شاید در تنها موضوعی که وحدت نظر داریم، نگرانی از آینده است».

تئوریسین باند به‌اصطلاح اصلاح‌طلب که روحیه باختگی خود و هم پالگیهایش را به تصویر می‌کشید گفت: «خسته‌ایم. این خستگی پس از انتخابات سال گذشته نمود بیشتری یافت. آخرین بار که مردم به پای صندوق رأی آمدند، امید بسیار داشتند که تغییری جدی در رویه‌ها و سیاست‌ها روی می‌دهد ولی وقتی می‌بینند که چیزی تغییر نکرده، خسته شده‌اند. آنها از این‌که هر بار تلاش می‌کنند و در پای صندوق خواست‌شان را بیان می‌کنند ولی نادیده گرفته می‌شود، خسته شده‌اند».

 

مسأله ایران هیچ راه‌حل جزیی و فنی ندارد

عباس عبدی به صراحت اذعان کرد که راه‌حلی در درون نظام ولایت فقیه برای بحران ایران نیست. وی گفت:‌

به نظر بنده مسأله امروز ایران، هیچ راه‌ حل جزیی و فنی ندارد. در سطح هیچ‌یک از قوا نیست و باید در سطح ملی حل شود. باید در نگاه به جامعه و رابطه قدرت و مردم اصلاح اساسی صورت گیرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc9552c0-bab5-4069-8b64-7bdbe165de76"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات