728 x 90

عادل الجبیر: رژیم ایران بزرگترین حامی تروریسم در دنیا است

عادل الجبير  وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی
عادل الجبير وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی

عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی در نشست کمیته امور خارجی پارلمان اروپا گفت:‌ ما از سال ۱۹۷۹ هیچ چیزی به غیر از مرگ و ویرانی از رژیم ایران ندیده‌ایم. آنها دیپلماتهای ما را در بیش از یک مکان ترور کردند. آنها دو بار به سفارت ما حمله کردند. آنها تلاش کردند تأسیساتی را در عربستان سعودی منفجر کنند و چند تأسیسات در عربستان سعودی را منفجر کردند. آنها تلاش می‌کنند کویت و بحرین، یمن و عربستان سعودی را بی‌ثبات کنند. آنها تلاش می‌کنند فرقه‌گرایی را گسترش دهند. آنها حق حاکمیت کشورها را قبول ندارند. آنها بزرگترین حامی تروریسم در دنیا هستند. به این دلیل است که ما با رژیم ایران مشکل داریم.

 

وی افزود:‌ الان رژیم ایران در موضع دفاعی است. آنها با تظاهراتهایی در ایران مواجه هستند. شما می‌بینید که شیعیان در عراق علیه دخالت رژیم ایران تظاهرات می‌کنند. و شما شاهد تظاهراتها در لبنان علیه حزب‌الله هستید. اینها همه در واکنش به سیاست‌های تجاوزکارانه رژیم ایران در منطقه است. و فشار به این رژیم باید ادامه یابد به‌منظور این‌که آنها رفتار خود را تغییر دهند و ملتزم به نظم جهانی مبتنی بر قانون باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6c862d0e-61ae-4ba6-97ae-a4b852cabeeb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات