728 x 90

عادل الجبیر: دخالتهای رژیم ایران در کشورهای منطقه بدترین نوع تروریسم است

عادل الجبیر
عادل الجبیر

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی روز سه‌شنبه ۲۰شهریورماه در نشست وزرای خارجه کشورهای عربی در قاهره دخالتهای رژیم ایران در کشورهای منطقه خصوصاً در یمن را مورد حمله قرار داد و آن‌را بدترین نوع تروریسم خواند.

وی همچنین مخالفت کشورش با هر گونه تغییرات در وضعیت تاریخی و قانونی بیت‌المقدس را اعلام کرد و حمایت ریاض از آژانس پناهندگان فلسطینی را مورد تأکید قرار داد.

 

بیشتر بخوانید:

عادل الجبیر: از همه می‌خواهیم تا در برابر دخالتهای رژیم ایران بایستند

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان روز دوشنبه چهارم مرداد۹۷در اجلاس اتحادیه عرب در نواکشوت در پایتخت موریتانی از جامعه عرب خواست در مقابل دخالتهای رژیم ایران در منطقه بایستند.

وی که پیام پادشاه عربستان را در این اجلاس قرائت می‌کرد گفت: «از همه می‌خواهیم تا در برابر دخالتهای رژیم ایران در امور کشورهای عرب بایستند».

وزیر خارجه عربستان افزود: «آنچه باعث حل نشدن بحران سوریه از راههای مسالمت‌آمیز شده، سیاست‌های رژیم سوریه است. بشار اسد نمی‌تواند در آینده سوریه نقش و جایگاهی داشته باشد. عراق هم‌چنان با بحران دست و پنجه نرم می‌کند و امید داریم برادران ما در عراق اختلافات خود را کنار بگذارند».

 

عادل الجبیر:‌ دخالتهای رژیم ایران در منطقه فتنه فرقه‌گرایی را شعله‌ور کرده است

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان عصر روز یکشنبه اول بهمن۹۶بعد از پایان نشست وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در یک کنفرانس خبری گفت وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی سیاست رژیم ایران را محکوم کردند.

وی افزود:‌ شبه‌نظامیان حوثی پروژه رژیم ایران را در یمن اجرا می‌کنند. دخالتهای این رژیم در امور منطقه فتنه فرقه‌گرایی را شعله‌ور کرده است.

عادل الجبیر گفت:‌سازمان همکاری اسلامی در مورد ضرورت دست برداشتن رژیم ایران از حمایت تسلیحاتی و موشکی از شبه‌نظامیان حوثی توافق دارد..

 

عادل الجبیر: عوامل رژیم ایران و حزب‌الله موشکها را از منطقه شبه‌نظامیان حوثی به عربستان سعودی شلیک کردند

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان گفت: عوامل رژیم ایران و حزب‌الله موشکهای بالستیک علیه عربستان سعودیشلیک کردند و بر حق کشورش در نشان‌دادن واکنش در زمان و محل مناسب تأکید کرد. وی که به‌دنبال ملاقات محمد بن سلمان ولیعهد عربستان با دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترز در مقر سازمان ملل با خبرنگاران صحبت می‌کرد گفت: موشکهای بالستیک رژیم ایران از منطقه شبه‌نظامیان در یمن توسط عوامل رژیم و حزب‌الله شلیک شده‌اند که نقض نقض جدی قانون بین‌الملل و قطعنامه ۲۲۱۶سازمان ملل است:

عادل الجبیر افزود عربستان سعودی حق واکنش نسبت به این اقدام خصمانه رژیم ایران در زمان و مکان مناسب را داراست.

وی بر حمایت ریاض از تلاشهای انسان‌دوستانه در یمن تأکید کرد و گفت کشورش و امارات متحده سه‌شنبه آینده در کنفرانس سازمان ملل ۹۳۰میلیون دلار در اختیار صندوق انسان‌دوستانه یمن قرار خواهند داد... علاوه بر این عربستان ۷۰میلیون دلار را نیز برای کمک به ساختارهای پایه‌یی یمن کمک خواهد کرد...

نشنال امارات در سایت خود با مخابره این خبر افزود:‌ در واشنگتن جیمز متیس وزیر دفاع ایالات متحده روز سه‌شنبه گفت حمایت رژیم که به شبه‌نظامیان حوثی چنین قابلیتی را می‌دهد به‌طور روشنی توسط ایالات متحده در حال مقابله شدن است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dddcb863-f8ad-46ac-983a-a4b8a24ad82c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات