728 x 90

ظریف: هیچ چیزی در سیاست‌های آمریکا تغییر نکرده، آنها می خواهند به فراتر از توافق هسته‌یی بروند

مصاحبه ظریف با مرضیه هاشمی مامور اطلاعات آخوندها در پرس تی وی شبکه برون مرزی رژیم
مصاحبه ظریف با مرضیه هاشمی مامور اطلاعات آخوندها در پرس تی وی شبکه برون مرزی رژیم

ظریف وزیر خارجه آخوندها، روز یک‌شنبه سوم اسفند درباره برجام و گفتگوهای آمریکا با سه کشور اروپایی گفت: «هیچ چیزی در سیاست‌های آمریکا تغییر نکرده و بایدن فقط ادعا مطرح کرد، ۷ رئیس‌جمهوری آمریکا را دیده‌ایم و مشکل این است که آمریکا به اعمال تحریم‌های اقتصادی، عادت کرده است. آنها می‌خواهند به فراتر از توافق هسته‌یی بروند ولی هیچ‌گونه مذاکراتی نخواهد بود، زیرا این توافق، ثابت است. مذاکرات احتمالی شامل هیچ تغییری در توافق هسته‌یی نخواهد بود».

ظریف درباره تحریم‌های آمریکا علیه رژیم افزود: آمریکا در دوران ترامپ، بسیاری از شرکت‌های چینی و روسی را تحریم کرد، بیش از ۱۲۰ شخصیت چینی و شرکت‌های چینی و روسیه امروزه با تحریم روبه‌رو هستند. در نتیجه تحریم‌ها، یک تریلیون دلار به‌طور مستقیم و غیرمستقیم ضرر کردیم. آنچه به‌عنوان رفع تحریم اقتصادی مطرح می‌شود، جوهری روی کاغذ است و باید عملی باشد.

وزیر خارجه رژیم ادامه داد: چرا از فعال کردن مکانیسم ماشه صحبت می‌شود، در حالیکه مغایر با قطعنامه ۲۲۳۱ است؛ مکانیسم ماشه، مردود است و اساساً در طرح اقدام جامع مشترک وجود ندارد، شرکت‌های اروپایی بیش از سیاستمداران اروپا، گوش به فرمان آمریکا هستند.

ظریف به‌دنبال اعتراف آخوند علوی وزیر اطلاعات رژیم که وضعیت رژیم را به گربه‌ای که گیر افتاده تشبیه کرد که ممکن است اقدام به بمب‌سازی کند، گفت: بنا به فتوای خامنه‌ای در اختیار داشتن و ساخت هر‌گونه تسلیحات هسته‌یی حرام است. ظریف تأکید کرد نظام درصدد ساخت سلاح هسته‌یی نیست.

وی با اشاره به حضور گروسی در ایران گفت: آژانس انرژی اتمی، باید عادلانه رفتار کند، گروسی نماینده همه کشورهای عضو است و ما نقش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را محترم می‌شماریم و در عین‌حال نمی‌خواهیم مشکلاتی در اجرای تعهدات به‌وجود بیاید.

ما با آقای گروسی درباره همه مسائل مهم مذاکره می‌کنیم و اجازه نخواهیم داد که فیلمهای دوربین‌هایی را که در مراکز [هسته‌ای] ما نصب هست، دریافت کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/11b66afb-c5d2-4116-8a9e-2aa071e434e4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات