728 x 90

ظرفیت مردم تکمیل است!

اعتراضات سراسری معلمان
اعتراضات سراسری معلمان

اگر شخص بی‌خبری از مسائل ایران به وعده‌درمانیهای آخوندرئیسی جلاد و کارگزاران دولتش گوش بدهد فکر می‌کند ایران تحت حاکمیت آخوندها گل و بلبل‌تر از مرفه‌ترین کشورهای جهان است. اما واقعیت چیست؟ همان ناظر فرضی بی‌خبر از مسائل ایران، به هر یک از رسانه‌ها و تریبونهای رسمی و غیررسمی نظام که گوش کند به‌قول زنده یاد سهراب سپهری «از هجوم حقیقت به خاک می‌افتد».

به‌رغم تلاش خامنه‌ای در یک دست کردن مجلس و دولت، فاصله گرفتن اعضای مجلس ارتجاع از دولت رئیسی، در اثر شدت بحرانها، تبدیل به مسابقه شده است. در این مسابقه آنچه برجسته می‌شود، بی‌راه‌حلی، و تشدید شکاف در باند حاکم است.

عباس جهانگیرزاده عضو مجلس ارتجاع روز ۱۴دی۱۴۰۰ در مجلس گفت: «فشارها هنوز باقی است، اقتصاد متورم و موانع موجود و پابرجاست، هیچ بهانه‌یی در این مسیر مردم را اقناع نخواهد کرد. کشور نیازمند یک دگرگونی و انقلاب اقتصادی است... اما باز هم ردپای کارشکنی‌ها و موانع دیده می‌شود. باز هم در پیچ و خم تخصیص اعتبار و امیدهای واهی گیر کرده‌ایم».

در این تشدید شکاف، ناگزیر اعتراف به ادامه غارت مردم در دولت رئیسی جلاد هم بیرون می زند.

 

همین عضو مجلس ارتجاع در ادامه گفت: «در بحث اشتغال با پدیده‌های مختلفی از جمله نیروهای حجمی، شرکتی، کارمزد، قرارداد ۸۹ روزه مواجه هستیم، این رویه معمول، امنیت شغلی خانواده‌ها را با مشکل مواجه ساخته است، حقوق‌های نابرابر در ارگانها و سازمانهای مختلف از جمله حقوق ناچیز پرستاران با شرایط بسیار سخت کاری و وضعیت استخدامی نابسامان دهیاران کشور و شرایط زندگی و معیشتی معلمان عزیز از نمونه‌های بارز تبعیضات ناروا است».

بارزترین نمونه تبعیض را که این عضو مجلس آخوندی به زبان نیاورد، از جایی دیگر در باند خود ولی‌فقیه به آن اعتراف شد.

 

روزنامهٔ حکومتی فرهیختگان که در تیول ولایتی مشاور سیاسی خامنه‌ای است، در روز۱۴دیماه، فهرستی از چپاول‌های نهادینه شده در بودجه ۱۴۰۱ توسط رئیسی را برشمرد و نوشت: «اعمال سیاست‌هایی هم‌چون حذف ارز ۴۲۰۰تومانی، افزایش رقم درآمدهای مالیاتی، افزایش سن بازنشستگی، کاهش بودجه نهادهای حمایتی و کاهش رقم کمک به صندوق‌های بازنشستگی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ در همین راستا قابل‌ تعریف است». این روزنامه در ادامه به نظام هشدار داد و نوشت: «از آنجایی که سیاست‌های ذکرشده مستقیماً بر معیشت مردم اثر می‌گذارد، وجود تنها یکی از آنها برای این‌که لایحه بودجه ۱۴۰۱ را به یک بمب‌ساعتی تبدیل کند، کفایت می‌کند. به یاد بیاوریم مطالبات معیشتی طی چند سال اخیر بارها به اعتراض تبدیل شده و مردم را به خیابان آورده است».

به همین مفاهیم هشداری در باند مغلوب صریح‌تر گوشزد می‌شود چرا که آنها هم دغدغهٔ قیام و سرنگونی و حفظ نظام را دارند

میرسلیم کاندیدای نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری از باند فاشیستی مؤتلفه و عضو فعلی مجلس آخوندی برای تحمیل سیاست‌های انقباضی مندرج در لایحه بودجه ۱۴۰۱، گفته بود «مردم باید قدری شرایط سخت را تحمل کنند».

 

در پاسخ به این اظهارات روزنامه حکومتی جمهوری روز ۱۴دی با یادآوری خیل بیکاران، کارتن خوابها و اتوبوس خوابها، و کسانی که به قعر خط فقر سقوط کرده‌اند و با طرح این سؤالها که آیا آنها از آمار مردم زیر خط فقر خبر دارند؟ به رئیسی و شرکایش که در پی ادامه چپاولگری از طریق لایحه بودجه هستند، شرایط انفجاری جامعه را یادآور شد و با طعنه هشدار داد: «آیا می‌دانند که ظرفیت تحمل مردم تکمیل شده و بیش از این نمی‌توان از آنها انتظار داشت؟».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1bfe36db-9d57-4810-b854-2578108640f3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات