728 x 90

قضائیه جلادان زیر فشار میلیونها توئیت هموطنان علیه اعدام سه جوان شورشگر

زندانیان قیام آبان
زندانیان قیام آبان

خانم مریم رجوی:

لرزه‌های آبان آتشین و جوشش خون بیش از ۱۵۰۰ شهید آن

حکومت آخوندها را رها نکرده و نمی‌کند

به‌همین دلیل قضاییة جلادان از ترس قیامهای کمین کرده

به‌صدور حکم اعدام برای ۳تن از دستگیرشدگان آبان روآورده است

اما با چنان طوفان خشم و انزجاری روبه‌رو شده که هرگز فکرش را نمی‌کرد

طوفان توئیت و انفجار سایبری علیه اعدام جوانان شورشی

۸ میلیون و ۱۰۷ هزار توئیت تا ساعت ۱۲ ظهر روز پنجشنبه

درماندگی و تشبثات رژیم پلید آخوندی

تلویزیون رژیم ۲۵ نیر ۹۹:

«هشتک اعدام نکنید به ترند فضای مجازی تبدیل‌شده هشتکی که در اعتراض به حکم اعدام سه فرد مرتبط با حوادث آبان ماه ۹۸ اوج گرفت در ترند شدن این هشتگ گرچه به‌نظر می‌رسد اکانتهایی با موقعیتهای جغرافیایی خاص و سؤال‌برانگیز مثل آلبانی و یا حتی عربستان سعودی نقش داشتند اما شاید بخش قابل توجهی از کسانی که در داخل کشور به این دلیل در صفحات خودشان هشتک زدند هم کم نباشند از برخی از فعالان سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و رسانه‌یی و فعالان فضای مجازی گرفته تا تعداد قابل توجهی از چهره‌های شناخته شده حوزه هنر و ورزش اما سوی دیگر نیز برخی انتقادها به اطلاع‌رسانی درست و به‌موقع درباره این‌گونه رسانی به‌موقع و شفاف‌سازی را دارند تا با اقناع افکار عمومی پیش از آن که عده‌یی به‌دلیل آگاه نبودن از اصل ماجرا تحت تاثیر قرار بگیرند جلوی هر گونه سوء‌استفاده گرفته شود».

اسماعیلی: «بعد از دستگیری مشخص شد در گوشی موبایل خود این افراد اینها صحنه‌هایی که بانک آتش می‌زنند صحنه‌هایی که اماکن عمومی را آتش می‌زنند صحنه‌هایی که اتوبوس های مربوط به شهرداری را آتش می‌زنند و اقدامات خرابکارانه‌ای را که انجام دادند و با جسارت از اعمال مجرمانه خودشان فیلمبرداری کردند این فیلمها را برای برخی از خبرگزاریهای خارج از کشور ارسال کردند».

یادآوری می‌کنیم که دژخیم اسماعیلی سخنگوی آخوند جلاد ابراهیم رئیسی روز ۷تیر۹۹ نیز ادعا کرد: «در ارتباط با این افراد خوب هم در زمینه اغتشاشات بودند در آتش زدن پمپ‌بنزین در آتش زدن ماشین شهرداری در تخریب بانک و آتش زدن آن در به یغما بردن ثروت مردم جنایتهایی را انجام داده بودند البته اینها در این بخش کارشان اینها بود بعد که ورود پیدا کردیم دیدیم اینها پرونده سرقت مسلحانه دارند البته با سلاح سرد اینها ارتباطاتی با خارج از کشور دارند از جنایت‌های خودشان فیلم تهیه کردند به خارج از کشور فرستادند یکی از اینها در سفری که قبلاً به خارج از کشور داشته در آلمان ارتباط با جریان نفاق پیدا کرده در کمپ منافقین حاضر شده از آنها خط مشی گرفته».

روزنامه حکومتی اعتماد ۲۶تیر: «آمار ۶میلیون لایک پستهای اینستاگرامی با هشتگ اعدام نکنید و بیش از ۸هزار پست در کانال‌های تلگرامی نشان از آن دارد که این مطالبه مردمی است که خواستار توقف اجرای حکم این سه جوان محکوم به اعدامند!

هر چه بود حرف این گروه از کاربران روشن بود؛ این‌که اولاً مسائل قضایی باید از مجاری قانونی و قضایی پیگیری شود... و نکته جالب توجه، رویکرد متفاوت توئیتری جلوداری جوانان و کسانی بود که خود سن و سالی مشابه آن سه جوان محکوم به اعدام داشتند».

سایت حکومتی صراط، ۲۵تیر محمد ایمانی از سرمقاله نویسان کیهان خامنه‌ای: «موضوع، کمی پیچیده است؛ مثل بمبی که باید با حوصله و دقت تبیین و خنثی کرد. طراحان پروژه می‌دانند که موضوع گرانی ناگهانی بنزین در آبان ۹۸، مردم بسیاری را شوکه و عصبانی کرد. بنابراین سعی می‌کنند از همان ظرفیت استفاده کنند؛ شبیه این شبهه که "مجازات اعتراض به گرانی بنزین، اعدام نیست".

مجازات سه متهم... یک موضوع است... و تدارک کنندگان فتنه و آشوب بنزینی و مشتاقان تداوم آن، موضوعی دیگر.

اما امروز؛ طراحان اصلی هشتگ "اعدام نکنید"، همانها هستند که خمینی را به‌خاطر مجازات مجاهدین مورد ملامت قرار دادند. داغ دل مستکبرانی که سال۶۷ خیال کردند با مجاهدین، تهران را فتح می‌کنند، هرگز فروکش نخواهد کرد.

در این میان، عجیب این بود که یک نامزد انتخاباتی در سال۹۶ با مجاهدین همنوا شد و با تخطئه جریان انقلابی گفت "من اینها را می‌شناسم. ۳۸سال است می‌خواهند چوبه‌دار و اعدام در کشور برپا کنند"! فضاسازی رسانه‌ای مسموم، موجب شد (خامنه‌ای بر سر قبر خمینی) درباره تحریفگری دشمن و عوض شدن جای شهید و جلاد هشدار بدهند...

وقتی نوبت مجازات برخی متهمان می‌رسد، هم مجاهدین محارب و هم حامیان سیاسی- انتخاباتی "فتنه بنزینی"، هشتگ می‌زنند #اعدام_نکنید؟ این هم پوشانی، تصادفی است؟

دشمن در حال تدوام عملیات و اسکی رفتن روی موج برخی سوء تدبیرهاست. در این شرایط، در هر فعالیت رسانه‌ای باید فاصله‌گذاری جدی با عملیات دشمن و دواعش و قاتلان ۱۷هزار شهروند ایرانی را حفظ کرد. اما سواری ندادن و دوشیده نشدن، حداقل مسئولیت در شرایط فتنه است.

روزنامه حکومتی اعتماد ۲۶تیر آخوند مصطفی هدایتی:

«صدا و پیام جامعه را باید شنید. نباید همواره با نادیده و نشنیده گرفتن این نارضایتی‌ها، زمینه تشدید آنها را ایجاد کرد. در جریان هر حرکت اعتراضی هم که رخ می‌دهد نباید آن را با سنگین‌ترین اتهام مجازات کرد. چرا که حتماً با حوادثی روبه‌رو خواهیم بود که برای حاکمیت پرهزینه‌تر خواهد‌بود

اگر نمک به زخم مردم بپاشیم تبعات سنگین و سختی خواهد داشت. اگر این‌گونه حوادث اجتماعی مدیریت نشود، آینده سیاسی سخت و پرهزینه‌ای در انتظار ما‌ست».

خبرگزاری حکومتی تسنیم ۲۶تیر۹۹:

«گروهک منافقین که سابقه ترور ۱۷هزار ایرانی در ۴دهه گذشته را در کارنامه خود دارند نیز در موضع‌گیریهای نمکینی با اعدام مخالفت کرده‌اند!

ماجرای حضورهای جاهلانه و فرصت‌طلبانه برخی سلبریتیها در چنین کمپینی بار دیگر مصیبت نقش آفرینیهای معمولاً مخرب اجتماعی برخی افراد فرصت‌طلب حاضر در گروه سلبریتیها را زنده کرده است. گروهی که برخی از آنها تقریباً در تمام مواجهه‌ها و موضع‌گیریهای سیاسی خود اشتباه و به عبارت بهتر فرصت‌طلبی می‌کند و در عین‌حال مسئولیت هیچ اشتباهی را نیز نمی‌پذیرد.

مسأله بعدی پیوستن بدون تحقیق بسیاری از شهروندان عادی در چنین کمپین‌هایی است؛ اگر چه ضعف در اطلاع‌رسانی نهادهای رسمی و رسانه‌ها خلأ بزرگی است که باعث می‌شود در وجود چنین نقیصه‌ای به بسیاری از شهروندان حق داد که اسیر جوسازیها و فضاسازیهای غلط شوند.

قطعاً هر فردی آنگاه که می‌بیند ناغافل با امثال ترامپ و مریم رجوی و رضا ربع پهلوی هم سو و هم موضع شده، باید در موضوع تردید کرده و کاوش عمیق‌تری در ماجرا انجام دهد و اسیر فضاسازیهای مجازی نشود.

یک جریان سیاسی بیش از ۴۱سال است که از هیچ تلاشی برای برگرداندن ایران به وضعیت بردگی دریغ نمی‌کند. آمال این جریان رساندن ملت ایران به وضعیتی است که میلیون‌ها نفر از مردم در قحطی و بیچارگی کشته شوند و هیچ مقاومتی در کشور علیه این بیگانگان صورت نگیرد».

توئیت عفو بین‌الملل: میلیونها بار در شبکه‌های اجتماعی خواستار لغو اعدام سه جوان ایرانی شدند

عفو بین‌الملل۱۵ژوئیه۲۰۲۰:

شما میلیون‌ها بار در شبکه‌های اجتماعی خطاب به مقام‌های رژیم ایران نوشتید که سه جوان ایرانی را اعدام_نکنید. صدای شما نیرومند است تلاش شما جهان را تغییر می‌دهد. عفو بین‌الملل همواره کنار شماست.

توئیت رئیس‌جمهور آمریکا: درباره حکم اعدام ۳جوان شورشگر در ایران ۲۵تیر۹۹

توئیت دونالد ترامپ

توئیت وزیر خارجه دانمارک: تأیید حکم اعدام ۳جوان ایرانی باعث نگرانی عمیق است

من نسبت به تأیید حکم اعدام علیه ۳ جوان که در تظاهرات سال گذشته ایران شرکت کردند عمیقاً نگرانم استمرار نقض حقوق‌بشر توسط رژیم ایران و به‌کارگیری مجازات اعدام کماکان باعث نگرانی عمیق ما است به بررسی مجدد این پرونده فراخوان می‌دهم.

توئیت وزیر خارجه دانمارک

توئیت وزیر خارجه سوئد: از مجازات اعدام ۳تظاهر کننده ایرانی نگران هستیم

وزیر خارجه سوئد ۱۵ژوئیه ۲۰۲۰:

سوئد همیشه و در همه شرایط قویاً با استفاده از مجازات اعدام به‌صورت جهانی مخالف است. علاوه بر این‌که عمیقاً در مورد تأیید مجازات اعدام برای سه تظاهرات کننده در ایران نگران است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/48508c71-7e1a-4198-b7bb-a763cc81c3c6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات