728 x 90

طرح فرار تروریست‌های محکوم شده رژیم ایران از کنیا

طرح فرار تروریست‌های محکوم شده رژیم ایران از کنیا
طرح فرار تروریست‌های محکوم شده رژیم ایران از کنیا

به گزارش رسانه‌های کنیا، گروهی از تروریستهای رژیم ایران برای فراری دادن ۲تروریست دستگیر و محکوم شده خود در این کشور، مخفیانه به شرق آفریقا نفوذ کرده‌اند.

بعد از کشف یک طرح فرار برای دو تروریست دستگیر شده رژیم ایران، به نیروهای امنیتی کنیا دستور آماده‌باش کامل داده شده است، این دو که به همراه خود مواد انفجاری داشتند در سال ۲۰۱۲ در نایروبی دستگیر و به ۱۵سال حبس محکوم شده بودند.

اکنون نیروهای امنیتی به شنودی از اتباع ایرانی دست پیدا کرده‌اند که حاکی از تلاش برای فراری دادن احمد محمد و سید موسوی، دو تروریست محکوم در کنیا دارد.

این دو تروریست علیه دادگاه کنیا، به‌خاطر ۱۵سال محکومیت برای طراحی حملات تروریستی در این کشور درخواست استیناف داده بودند.

آنها به دادگاه گفته بودند که بیگناه‌ هستند و مدعی بودند که به‌عنوان توریست و به‌دنبال فرصتهای تجاری به این کشور سفر کرده‌اند.

بنا‌به گزارش روزنامه استار، اطلاعاتی که در اختیار مقامات کنیا گذاشته شده می‌گوید این عوامل مظنون به عضویت در نیروی قدس می‌باشند....

 

بیشتر بخوانید:

خاطرنشان می‌شود که دستگاه قضاییه کنیا ۱۱آذر ۹۵ دو تروریست رژیم آخوندی را محاکمه کرد. آسوشیتدپرس گزارش داد: «دو ایرانی در کنیا متهم به تروریسم شدند. این دو روز پنجشنبه در یک دادگاه کنیا متهم به جمع‌آوری اطلاعات برای تسهیل در یک اقدام تروریستی شدند. نصرالله ابراهیم و عبدالحسین قلی صفایی روز سه‌شنبه در یک خودرو دیپلوماتیک رژیم ایران در نایروبی دستگیر شدند. این خودرو متعلق به سفارت رژیم ایران در کنیا بود. آنها مشغول فیلم‌برداری از یک سوژه عملیاتی بودند.

به گزارش آسوشیتدپرس دادستان گفت: "این دو نفر از ملاقات دو ایرانی زندانی شده با جرایم تروریستی بازمی‌گشتند".

احمد ابوالفتحی و منصور موسوی دو تن از مزدوران رژیم هستند که سه سال پیش از آن در کنیا به جرم انبارکردن مواد منفجره به ۱۵سال حبس محکوم شده‌اند.

مقامهای کنیایی دو تن دیگر از عوامل رژیم را که قصد داشتند با گذرنامه جعلی اسراییلی وارد این کشور شوند، در سال ۲۰۱۳ باز داشت کرده بودند. همچنین سال ۲۰۱۴ نیز پلیس کنیا خبر از کشف یک شبکه جاسوسی مرتبط با رژیم ایران داد.

در سال ۲۰۱۵ دو کنیایی اعتراف کردند که با دستگاههای امنیتی رژیم ایران برای طراحی حمله علیه اهداف غربی همکاری می‌کرده‌اند. به‌گفته رئیس پلیس کنیا این دو اعتراف کرده‌اند که جاسوس سپاه قدس بوده‌اند.

در بخشی از اطلاعیه مورخ اردیبهشت ۹۶ دبیرخانه شورای ملی مقاومت با عنوان نامگذاری پاسداران در لیست تروریستی و اخراج آن از منطقه، ضرورت صلح و آرامش در منطقه از جمله می‌خوانیم:

سپاه پاسداران طبق اساسنامه‌اش «نهادی است تحت فرماندهی عالی مقام رهبری»، و «از نظر سیاسی و عقیدتی تابع ولایت‌فقیه» است (مواد ۱و ۴۷). مقاومت ایران بارها تأکید کرده است سپاه پاسداران ابزار اصلی حفظ نظام ولایت‌فقیه و ارگان محوری اعمال قهر و سرکوب نظامی است. دینامیسم و موتور محرک سپاه و روح حاکم بر ‌آن، صدور بنیادگرایی و تروریسم و جنگ‌طلبیِ است که این خود مبتنی بر نظریه ولایت جهانشمول است. در همین راستا پروژه دستیابی به سلاح اتمی به‌طور کامل توسط سپاه پیش برده شده است..

طی ۳۸سال سپاه بیشترین نقش را در سرکوب داخلی از جمله سرکوب خونین قیام سال ۱۳۷۸و سال ۱۳۸۸را به عهده داشته است. اطلاعات سپاه به یک سازمان مخوف تبدیل شده که در دستگیری و شکنجه و اعدام و ترور مخالفان و در جاسوسی حتی علیه باندهای درون رژیم بیشترین نقش را دارد. سپاه از ۲۰۰۸سازماندهی خود را برای مقابله با خیزشهای مردمی تغییر داد و برای هر استان یک فرماندهی مستقل تشکیل داد که قادر به سرکوب قیامهای عمومی باشد. نیروی بسیج نیز در هماهنگی با سپاه در سرکوب شرکت دارد. بسیج، علاوه بر یگانهای شبه‌نظامی توسط شبکه جاسوسی در دانشگاهها و مدارس و ادارات و کارخانجات و محلات به شناسایی و دستگیری مخالفان مبادرت می‌کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bae55166-d13e-4480-9dd2-edd4aaf281b5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات