728 x 90

طرح سناتورهای آمریکایی برای تشدید فشار علیه سیستم مالی رژیم ایران

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

به نوشته واشنگتن فری‌بیکن تعدادی از سناتورهای آمریکا به‌دنبال طرحی هستند که تمامی بانکهای رژیم ایران را به‌خاطر پولشویی و تأمین مالی تروریسم مورد تحریم قرار می‌دهد. این طرح توسط "تد کروز" سناتور جمهوری خواه و متحدانش در مجلس نمایندگان و سنا پیش برده می‌شود. هدف این طرح قطع ارتباط تمام بانکهای رژیم ایران از سیستم مالی جهانی به‌خاطر نقش این رژیم در عملیات تروریستی است.

بر اساس این طرح، با تمام بانکهای ایرانی به‌عنوان تهدید تروریستی و پولشویی رفتار خواهد شد.

طرح سناتورهای آمریکایی با هدف  جلوگیری از دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران، به روش مالی جایگزینی که قرار است میان ایران و اروپا و به کار گرفته شود نیز می‌پردازد .

این طرح همچنین قصد دارد با تلاشهای رژیم ایران برای مداخله در بازار ارز به‌منظور جلوگیری از سقوط ارزش ریال مقابله کند و می‌خواهد با قرار دادن بخش مالی رژیم در لیست سیاه، اهدافش را محقق کند.

طرح سناتورهای آمریکایی زمانی در کنگره مطرح شد که برخی نمایندگان کنگره از عدم اقدام سریع دولت ترامپ برای قطع دسترسی مالی رژیم ایران به بانکهای جهانی ناامید شدند.

این طرح که توسط فری‌بیکن نیز رویت شده، با تمام بانکهای ایرانی به‌عنوان تهدیدی تروریستی و پولشویی رفتار خواهد شد.

 

طرح سنای آمریکا بخش مالی رژیم ایران را در لیست سیاه قرار می‌دهد

طرح سناتورهای آمریکایی به موضوع روش مالی جایگزینی که قرار است میان ایران و اروپا و با هدف دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران به کار گرفته شود نیز می‌پردازد که از جمله می‌توان به ارزهای رمز نگار اشاره کرد.

همچنین این طرح قصد دارد با تلاش دولت ایران در مداخله در بازار ارز برای جلوگیری از سقوط ارزش ریال ایران مقابله کند و با قرار دادن بخش مالی ایران در لیست سیاه به‌دنبال تحقق این هدف است.

این طرح کنگره پس از آن مطرح شد که نمایندگان تندروی کنگره از دولت ترامپ در تحرک سریع برای قطع دسترسی مالی ایران ناامید شدند.

دولت ترامپ، در حرکتی که تند روهای ضد رژیم در کنگره را آزرد به این رژیم اجازه داد تا ارتباط بانکی رژیم با سیستم بانکی جهانی «سوئیفت »، ادامه داشته باشد.

یکی دیگر از دلایل جنگ تندروها با دولت آمریکا هم این بود که دولت ترامپ چند کشور را از تحریمهای اقتصادی معاف کرد تا آنها بتوانند خرید نفت خام ایران را ادامه دهند.

گفتنی است روز ۲۲آبان ۹۷ سیگال مندلکر، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا، از قطع ارتباط «سوئیفت»، سامانه ارتباطات مالی بین بانکی جهانی، با نهادهای مالی ایرانی که تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند، خبر داد.

 

به‌گفته مندلکر، بانک‌ مرکزی و بسیاری از بانکهای آن جزو نهادهایی است که سوئیفت ارتباط مالی خود را با آنها قطع کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/01471dc4-4168-498e-ac84-4e044e98a191"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات