728 x 90

طرح تروریستی رژیم علیه مقاومت ایران در گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا

گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا
گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا

گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره تهدیدهای جهانی در چهار بخش به رژیم ایران اشاره دارد. از جمله درباره تروریسم به توطئه تروریستی رژیم علیه گردهمایی مقاومت اشاره کرده و می‌نویسد: رژیم ایران قریب به یقین به ساخت و حفظ قابلیتهای تروریستی به‌عنوان گزینه‌یی بازدارنده یا برای تلافی‌جویی علیه دشمنان مورد نظرش ادامه خواهد داد.

بلژیک و آلمان یک توطئه محتمل وزارت اطلاعات ایران برای انفجار بمب در گردهمایی یک گروه اپوزیسیون در پاریس را در نیمه سال ۲۰۱۸ خنثی کردند. در این گردهمایی چهره‌های مطرح اروپایی و آمریکایی حضور داشتند.

ایران به ارائه تهدید جاسوسی و حمله سایبری ادامه می‌دهد. ایران از تکنیک‌های سایبری به مراتب پیچیده‌تری برای جاسوسی استفاده می‌کند. ایران همچنین درصدد استقرار قابلیتهای حملات سایبری است تا امکان حملات علیه زیرساختهای حیاتی ایالات متحده و کشورهای متحد را فراهم می‌کند. تهران از رسانه‌های اجتماعی برای هدف گرفتن مخاطبان آمریکایی و کشورهای متحد بهره می‌برد.

فعالان سایبری ایران مقامهای دولت آمریکا، سازمانهای دولتی و شرکتها را برای دستیابی به اطلاعات هدف می‌گیرند و خود را در موقعیت عملیات سایبری برای آینده قرار می‌دهند.

 

عملیات نفوذ آنلاین و مداخله انتخاباتی

ایران که از کمپینهای رسانه‌های اجتماعی برای هدف گرفتن مخاطبان در ایالات متحده و کشورهای متحد با پیام‌هایی هم سو با منافع خود استفاده کرده است، به استفاده از عملیات نفوذ آنلاین در راستای پیشبرد منافع اش ادامه خواهد داد.

این گزارش بر مبنای اطلاعات گردآوری شده تا ۱۷ ژانویه ۲۰۱۹ تهیه شده است.

مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده می‌گوید ارزیابی ما کماکان این است که «ایران در حال حاضر فعالیتهای کلیدی ساخت جنگ‌افزار هسته‌یی که به باور ما برای تولید یک بمب هسته‌یی لازم است را دنبال نمی‌کند». دن کوتس تصریح می‌کند «با این وجود، مقامهای ایران به‌طور علنی تهدید کرده‌اند اگر ایران از مزایای محسوس تجاری و سرمایه‌گذاری که از توافق هسته‌یی انتظار می‌رفت برخوردار نشود، بعضی تعهداتشان بر مبنای برجام را معکوس کرده و فعالیتهای هسته‌یی که برجام محدود کرده بود را از سر می‌گیرند».

برنامه موشک‌های بالستیک ایران که شامل بزرگترین زرادخانه موشک‌های بالستیک در منطقه است کماکان تهدیدی برای کشورها در سراسر خاورمیانه محسوب می‌شود. فعالیت ایران بر روی یک پرتابگر فضایی، از جمله «سیمرغ»، زمان‌بندی رسیدن به موشک بالستیک بین قاره‌ای را کوتاه‌تر می‌کند، زیرا پرتابگر فضایی و موشک بالستیک بین قاره‌ای از فناوری مشابه‌ای استفاده می‌کنند.

ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ به این نتیجه رسید که ایران تعهداتش بر مبنای «کنوانسیون جنگ‌افزارهای شیمیایی» را نقض کرده است و ما هم‌چنان نگران هستیم که ایران مواد شیمیایی مورد استفاده برای مقاصد تهاجمی می‌سازد و هنگام تصویب «کنوانسیون جنگ‌افزارهای شیمیایی» تمام قابلیتهای قبلی‌اش در تولید جنگ‌افزار شیمیایی را اعلام نکرده بود.

 

تروریسم رژیم ایران

ایران قریب به یقین به ساخت و حفظ قابلیتهای تروریستی به‌عنوان گزینه‌یی بازدارنده یا برای تلافی‌جویی علیه دشمنان مورد نظرش ادامه خواهد داد.

بلژیک و آلمان یک توطئه محتمل وزارت اطلاعات ایران برای انفجار بمب در گردهمایی یک گروه اپوزیسیون در پاریس را در نیمه سال ۲۰۱۸ خنثی کردند. در این گردهمایی چهره‌های مطرح اروپایی و آمریکایی حضور داشتند.

 

اهداف رژیم ایران در عراق، سوریه و یمن

ارزیابی ما این است که ایران درصدد این خواهد بود که دستآوردهایش در میدان نبرد در عراق و سوریه را به نفوذ بلندمدت سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی تبدیل کند و همزمان عربستان سعودی و امارات متحده عربی را با حمایت از حوثی‌ها در یمن تحت فشار بگذارد.

در عراق، شبه‌نظامیان شیعه موسوم به «حشدالشعبی» که مورد حمایت رژیم ایران قرار دارند هم‌چنان تهدید اصلی علیه نیروهای آمریکا محسوب می‌شوند. انتظار می‌رود با فروکش کردن تهدید داعش علیه این شبه‌نظامیان، شکل‌گیری کامل دولت عراق، درخواست خروج آمریکا از عراق از سوی بعضی گروه‌های مورد حمایت رژیم ایران و رشد تنش میان رژیم ایران و ایالات متحده، تهدید «حشدالشعبی» علیه آمریکا افزایش یابد. ما هم‌چنان هر نشانه‌ای حاکی از این‌که رژیم ممکن است به گروه‌های دست‌نشانده و شرکایش در عراق دستور حمله به منافع آمریکا را بدهد، زیر نظر داریم.

تلاشهای رژیم ایران برای تحکیم نفوذش در سوریه و تجهیز حزب‌الله، حملات هوایی اسراییل علیه مواضع رژیم ایران در خاک سوریه را در پی داشته است که تازه‌ترین نمونه‌اش در ژانویه ۲۰۱۹ رخ داد. این امر مؤید نگرانی فزاینده ما نسبت به چشم‌انداز بلندمدت نفود رژیم ایران در منطقه و خطر مناقشه‌ای است که به آن دامن می‌زند.

هدف از حملات تلافی‌جویانه موشکی و پهپادی رژیم ایران علیه اهداف داعش در سوریه، در پی حمله به رژه نظامی ایران در اهواز در ماه سپتامبر، به احتمال زیاد ارسال پیام به دشمنان بالقوه، نشان‌دادن عزم این رژیم در اقدام متقابل در صورت مورد حمله قرار گرفتن و نمایش قابلیتهای بهبود یافته نظامی ایران و توان اعمال قدرت اش بود.

رژیم ایران به تلاش برای ایجاد پایگاه نظامی دائم و قراردادهای اقتصادی در سوریه ادامه می‌دهد و با وجود حملات اسراییل به مواضع رژیم ایران در سوریه، احتمالاً در پی حفظ شبکه‌ای از جنگجویان خارجی شیعه در آن جا است. ارزیابی ما این است که رژیم ایران از بروز یک مناقشه بزرگ نظامی با اسراییل پرهیز می‌کند. با این وجود، حملات اسراییل که منجر به وارد آوردن تلفاتی به ایرانیها شده است، احتمال تلافی‌جویی متعارف رژیم ایران علیه اسراییل را افزایش می‌دهد. رژیم ایران به‌دنبال حمله قبلی اسراییل به نیروهای ایران در «پایگاه هوایی تیاس» در سوریه، در ماه مه ۲۰۱۸، از پایگاه نیروهای ایران در سوریه به بلندیهای جولان موشک شلیک کرد.

حمایت رژیم ایران از حوثی‌ها در یمن شامل ارائه موشک‌های بالستیک خطر تشدید مناقشه را به همراه دارد و تهدیدی جدی علیه شرکا و منافع آمریکا در منطقه محسوب می‌شود.رژیم ایران به ارائه کمکهایی که امکان حمله حوثی‌ها با موشک‌های بالستیک و پهپاد به کشتیها در نزدیکی «تنگه باب المندب»، اهداف زمینی در عمق خاک عربستان سعودی و امارات متحده عربی را فراهم می‌کند، ادامه می‌دهد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5e17a431-bf5a-4381-a1e3-7e3644b351d0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات