728 x 90

طرح تحکیم تحریم ها علیه ایران در دستور مجلس نمایندگان آمریکا قرار می‌گیرد

تحریم‌های آمریکا علیه ایران
تحریم‌های آمریکا علیه ایران

امروز پنجشنبه ۲۴شهریور یک گروه از نمایندگان دو حزبی دموکرات و جمهوریخواه آمریکا طرحی را برای تحکیم تحریم‌ها و تشدید فشارها علیه رژیم ایران تسلیم مجلس نمایندگان می‌کند. این طرح که تحکیم مجازاتها علیه رژیم ایران نام دارد قصد دارد برای مقابله با حمایت مالی رژیم ایران از عملیات تروریستی و توسعۀ موشکهای بالستیکی این کشور، صنایع نفت و انرژی ایران را هدف قرار بدهد.

سناتور جمهوری‌خواه، میشل استیل، که تهیه‌کنندۀ طرح به‌شمار می‌رود گفته است که از سرکوب خشونت‌آمیز مردم ایران تا تهدید بی‌وقفۀ جوامع آزاد و دمکراتیک، رژیم ایران همواره نشان داده است که یک دولت یاغی است و هیچ علاقه‌ای به حفظ ثبات منطقه و صلح جهانی ندارد. وی در ادامه مهار تهدید اتمی ایران را ضروری دانسته و افزوده است که تحریم‌های موجود کارآیی خود را برای جلوگیری از چنین فاجعه‌یی نشان داده‌اند و برای جلوگیری از دستیابی حکومت ایران به سلاح اتمی نباید فشارهای اقتصادی و راهبردی را بر حکومت ایران متوقف کرد.

طرح قانونی که به مجلس نمایندگان آمریکا تسلیم می‌شود خواستار تحریم برنامه‌های تسلیحاتی، توسعۀ سلاحهای متعارف و موشکهای بالستیکی ایران و هم‌چنین تحریم سپاه پاسداران و حمایت تهران از تروریسم است.

در حمایت از امنیت آمریکا و متحدانش در مقابل تهدید اتمی ایران، طرح قانونی نمایندگان آمریکا خواستار دائمی شدن قانون تحریم‌های ١٩٩٦ علیه ایران است. همین گروه از نمایندگان هفتۀ گذشته از دولت بایدن خواست که از صدور روادید ورود برای ابراهیم رئیسی برای شرکت در نشست سازمان ملل خودداری کند (رادیو فرانسه ۲۴شهریور).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/902877f8-fb1c-4b09-9375-5c076ac11268"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات