728 x 90

طالبان ۸ولایت دیگر را طی روزهای پنجشنبه و جمعه تصرف کرد

تصرف شهرهایی از  افغانستان توسط طالبان
تصرف شهرهایی از افغانستان توسط طالبان

طالبان در ادامه پیشرویهای سریع خود در مناطق مختلف افغانستان ۸ولایت دیگر را طی روزهای پنجشنبه و جمعه تصرف کرد.

این ولایتها عبارتند از غرنی، هرات، قندهار، لوگر، باد غیس، غور، هلمند و زابل.

به این ترتیب با در نظر گرفتن ۹ ولایتی که قبلاً توسط طالبان تصرف شده بود شمار ولایتهای تصرف شده توسط طالبان اکنون به ۱۷ولایت رسیده است.

تصرف ولایت لوگر در ۶۰کیلومتری کابل و کنترل قندهار دومین شهر بزرگ افغانستان و هم‌چنین تصرف شهر بزرگ و تاریخی هرات توسط طالبان، وضعیت را هر چه حساس‌تر کرده است.

گزارشها حاکیست که در جریان کنترل هرات، شماری از مقام‌های این ولایت از جمله فرمانده پلیس، رئیس امنیت ملی، معاون وزارت امور داخله به اسارت طالبان در آمدند.

طالبان اعلام کرد یکی از فرماندهان نظامی در هرات با ۲۰۷ سرباز، خود را به طالبان تسلیم کرده‌اند.

در همین حال، آمریکا، انگلستان و کانادا اعلام کردند برای انتقال اتباع خود به خارج از افغانستان، نیروهای تازه‌نفس به این کشور اعزام می‌کنند. به‌همین منظور، آمریکا ۳۰۰۰ نیرو و انگلستان ۶۰۰ نیرو وارد افغانستان می‌کنند.

این در حالی است که بنا بر گزارشها، نارضایتی‌ها از عملکرد آمریکا در افغانستان و موج انتقادها از سوی اعضای کنگره و سنا بالا گرفته است.

وال استریت ژورنال در سرمقاله ۱۲ اوت نوشت رابرت گیتس وزیر دفاع سابق آمریکا عقب‌نشینی از افغانستان را یک شکست استراتژیک و یک افتضاح اخلاقی برای آمریکا توصیف کرد.

به‌نوشته وال استریت ترک متحدان همانند ویتنام، هزینه بالایی در بر خواهد داشت.

از جلسه بین‌المللی در قطر به‌منظور دستیابی به صلح در افغانستان تاکنون نتیجه مؤثر و ملموسی حاصل نشده و شمار آوارگان جنگ در این کشور هم‌چنان رو به افزایش است و گفته می‌شود بیش از ۲۵۰هزار نفراست. علاوه بر این سیلی از پرسنل لشکری و کشوری از نقاط مختلف افغانستان به جانب کابل می‌روند تا امنیت داشته باشند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1343c6b4-2beb-4d89-bed6-f2a9d0f28226"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات