728 x 90

آسوشیتدپرس: طالبان افغانستان را تصرف کرد، ولی با کمبود پول نقد مواجه شده است

طالبان در افغانستان
طالبان در افغانستان

آسوشیتدپرس روز ۲۹مرداد در مطلبی درباره کنترل طالبان بر افغانستان و مشکلی که با آن روبرو است نوشت: طالبان برای تقویت کنترل افغانستان با یک چالش روبه‌رو می‌باشد: پول.


طالبان به‌رغم حمله نظامی برق‌آسایش در هفته گذشته، به میلیاردها دلار از بانک مرکزی خود و صندوق بین‌المللی پول دسترسی ندارند، که گردش امور در کشور را در جریان یک تحول آشفته حفظ کند. این مبالغ در اساس توسط ایالات متحده و نهادهای بین‌المللی کنترل می‌شود، که یک اهرم فشار احتمالی محسوب می‌شود.

آسوشیتدپرس درباره تخلیه نیروهای خارجی و شهروندان افغان افزود: هم زمان تخلیه فشرده‌ای از فرودگاه در پایتخت کابل در جریان است. دهها هزار نفر هنوز قبل از ضرب‌الاجل ۳۱اوت ایالات متحده برای خروج نیروهای خود از این کشور، باقی مانده‌اند.


اما طالبان در حال حاضر ساختارهای نهادی برای دریافت این پول را ندارد که نشانه‌ای از چالشهایی است که ممکن است با آن مواجه شود. طالبان هم زمان تلاش می‌کند اقتصادی که شهری شده و ابعاد آن از دو دهه پیش که آنها در قدرت بوده‌اند سه برابر شده، مدیریت کند.

این کمبود می‌تواند منجر به یک بحران اقتصادی شود که تنها یک بحران انسانی عمیق‌تر را برای تقریباً ۳۶میلیون شهروند افغانستان که انتظار می‌رود در این کشور بمانند، دامن خواهد زد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/195ef8b2-4cc8-4b3f-bad5-6250dfee0896"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات