728 x 90

یک ضربه خردکننده به‌ ماشین تروریسم رژیم

سخن روز
سخن روز

روز چهارشنبه اول آبان ۹۸ مدیرکل پلیس آلبانی طی بیانیه‌ای از کشف یک شبکه تروریستی رژیم آخوندی در آلبانی خبر داد و جزییات دقیقی از توطئه‌های‌ تروریستی رژیم را فاش کرد که هدف آن مجاهدین مستقر در آلبانی بوده است.

به‌گفتهٔ مدیرکل پلیس آلبانی، یک شبکه تروریستی اخیراً توسط نهادهای امنیتی آلبانی کشف شده است.

این شبکه علاوه بر سایر اقدامات جاسوسی و تروریستی، در نوروز ۹۷ قصد یک حمله تروریستی به‌ گردهمایی مجاهدین در جشن نوروز ۱۳۹۷ را داشت که در آن خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت ایران و شماری از شخصیتهای برجسته از جمله رودی جولیانی و تعداد زیادی از اعضای مجاهدین شرکت داشتند.

بر اساس بیانیهٔ‌ مدیرکل پلیس آلبانی، توطئهٔ بمب‌گذاری یک شبکه تروریستی که از ایران توسط سرکردگان نیروی قدس اداره می‌شد، کشف و خنثی شده است.

به‌گفته مدیر پلیس آلبانی، نیروی تروریستی قدس علاوه بر عوامل ایرانی خود، باندهای جنایات سازمان‌یافته در ترکیه را برای اقدامات تروریستی علیه مجاهدین به‌خدمت گرفته بود و با یک جنایتکار حرفه‌ای شناخته‌شده در ترکیه در تماس بود.

این بمب‌گذاری قرار بود اجتماعی از مجاهدین را در جشنهای نوروز ۹۷ در آلبانی مورد حمله قرار دهد. در این مراسم، مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت ایران، رودی جولیانی و مسئولان مجاهدین شرکت داشتند.

کشف و اعلام این توطئهٔ تروریستی توسط پلیس آلبانی، انعکاس گسترده‌ای در رسانه‌های خبری داشت. اما رژیم آخوندی که به‌نظر می‌رسد از شوک این ضربه نفسش در سینه حبس شده، تاکنون واکنشی در این رابطه نشان نداده است.

 

فاز جدید در تروریسم رژیم علیه مجاهدین

سابقهٔ اقدامات تروریستی رژیم اگر ‌چه به‌ دهه‌های قبل و به‌ دهه ۶۰ برمی‌گردد، اما بعد از قیام دیماه ۹۶، دروغپردازی و خصومتهای دیوانه‌وار علیه مجاهدین که معمولاً مقدمهٔ تروریسم و کشتار است، وارد فاز جدیدی شد. خامنه‌ای در ۱۹دی ۹۶ با تأکید بر این‌که قیام توسط مجاهدین سازماندهی شده و از ماهها پیش برای آن برنامه‌ریزی کرده بودند، تهدید کرد که «این کار بی‌تقاص نخواهد ماند» و گفت: «با کسانی که هیجانی وارد ماجرا شده‌اند، چه دانشجو چه غیردانشجو، باید صحبت و روشنگری کرد، اما حساب [مجاهدین] جداست».

یک هفته قبل از آن پاسدار شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت رژیم، گفته بود: «[مجاهدین] پاسخ مناسب را از جایی که نمی‎دانند، دریافت خواهند کرد». روشن بود که رژیم که در قیام دیماه ضربه استراتژیکی و مرگباری خورده بود، به‌جد درصدد تلافی و زدن ضربه متقابل است. بی‌شک اگر مجاهدین در اشرف یا لیبرتی بودند، رژیم با موشک‌باران یا با گسیل مزدوران آدمکش عراقی‌ یا پاسداران نیروی قدس اقدام به‌ تلافی‌جویی می‌کرد، اما با هجرت بزرگ مجاهدین دست رژیم از این قبیل اقدامات کوتاه شده و ناگزیر به‌ اقدامات تروریستی از یک‌سو و به‌ تشدید جنگ تبلیغاتی و جنگ روانی و شیطان‌سازی از طرق مختلف از جمله به‌کارگیری خبرنگاران و برخی رسانه‌های خارجی متوسل گردیده است.

اولین حلقه از اقدامات و توطئه‌های برملاشدهٔ تروریستی رژیم در نوروز ۹۷ در آلبانی بود که با شکست و رسوایی رژیم نافرجام ماند.

توطئهٔ بعدی رژیم در تیرماه ۹۷، بمب‌گذاری در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در ویلپنت پاریس بود که طی آن اسدالله اسدی که دیپلمات تروریست رژیم و دبیر سوم سفارت رژیم در اطریش بود، به‌علت تحویل دادن بمب به‌ عوامل رژیم، توسط پلیس آلمان دستگیر شد و فضیحتی بی‌سابقه برای فاشیسم تروریستی مذهبی آخوندها به‌بار آورد که هنوز از آن خلاصی نیافته‌اند.

 

شیطان‌سازی رسوا و نافرجام

بعد از این ضربات خردکننده، رژیم فعالیت‌های تبلیغاتی و جنگ روانی علیه مجاهدین را شدت داد و با خریدن بعضی از خبرنگاران مزدور و رسانه‌های بی‌آبرویی مانند مجلهٔ آلمانی اشپیگل، تلویزیون کانال۴ انگلیس و شبکهٔ انگلیسی‌زبان الجزیره، دور جدیدی از ‌شیطان‌سازی علیه مجاهدین را آغاز کرد.

ولی این اباطیل که به‌خصوص به‌منظور مغشوش کردن و غبارآلود کردن فضای آلبانی علیه مجاهدین بود، درست نتیجهٔ معکوس داشت و دولت آلبانی سفیر رژیم و معاون او را که هر دو از عناصر نیروی تروریستی قدس بودند، به‌دلیل دست‌داشتن در طرح‌ها و توطئه‌های تروریستی از خاک این کشور اخراج کرد و تعداد دیگری از عوامل رژیم را هم دستگیر کرد. یک اقدام بی‌سابقه که توسط برخی کشورهای دیگر مانند فرانسه و هلند دنبال شد و آنها هم برخی دیپلمات تروریستهای رژیم را از خاک خود اخراج کردند.

 

معنی و پیام افشاگری اخیر

اما اقدام اخیر آلبانی و بیانیهٔ مدیرکل پلیس این کشور، علاوه بر این‌که یک ضربه خردکننده بر ماشین تروریسم خارج کشوری رژیم آخوندی وارد آورده، معنی و پیام سیاسی سهمگینی هم برای رژیم دارد.

روشن است اطلاعاتی که پلیس آلبانی روز چهارشنبه(۳۰مهر) در مورد توطئه و شبکهٔ تروریستی رژیم افشا کرد، تازه به‌دست نیامده و انتشار آنها پس از گذشت یک‌سال‌و‌نیم از واقعه، حاکی از ادامه و تشدید سیاست قاطعانه آلبانی علیه رژیم است. این اقدام علاوه بر این‌که گویای تعادل‌قوای سیاسی جدید بین رژیم و مجاهدین و مقاومت ایران است، به‌دلیل حضور مجاهدین و وجود اشرف۳ در آلبانی، معنایی استراتژیک برای رژیم دارد.

شاخصهای برجستهٔ دیگر این تعادل‌قوای نوین، برگزاری کهکشان امسال در اشرف۳ در آلبانی بود که طی ۵روز سلسله‌ای از گردهمایی‌های سالانهٔ مقاومت با حضور ۳۵۰تن از رهبران، قانونگذاران و شخصیتهای سیاسی از ۴۷کشور جهان انجام شد که در آن، شخصیتهای دولتی و سیاسی آلبانی هم حضور داشتند.

رویداد مهم دیگر در این راستا، حضور رئیس‌جمهور آلبانی آقای الیر متا در اشرف ۳ و دیدار با خانم مریم رجوی در ۲۲شهریورماه گذشته است.

 

نمودی از تعادل‌قوای بین‌المللی

نکتهٔ قابل‌تأمل آن‌که افشاگری مدیرکل پلیس آلبانی را به‌عنوان یک پدیدهٔ سیاسی در پهنهٔ سیاست بین‌المللی نبایستی مجرد از سایر تحولات سیاسی و مشخصاً تعادل‌قوای بین‌المللی راجع به‌رژیم از یک‌سو و مجاهدین و مقاومت ایران از سوی دیگر درنظر گرفت. در همین رابطه نشستهای کمیتهٔ اول و کمیتهٴ سوم مجمع عمومی امسال، متفاوت از هر سال دیگر، رژیم و سیاست‌ها و عملکردهای شرورانهٔ آن در نقض حقوق‌بشر در کانون محکومیت و ابراز انزجار نمایندگان کشورهای مختلف جهان قرار دارد.

در چنین فضایی، جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق‌بشر سازمان ملل ‌متحد در امور ایران نیز روز سه‌شنبه در گزارش خود اعلام کرد که نقض حقوق‌بشر و از جمله اعدامها به‌ویژه اعدام کودکان و سرکوب در پهنه‌های مختلف آن مانند سرکوب اقلیتهای مذهبی و قومی توسط رژیم حاکم بر ایران هم‌چنان ادامه دارد.

همهٔ این تحولات، گویای این واقعیت سترگ است که سپهر سیاسی ایران در همهٔ وجوه داخلی و بین‌المللی، اکیداً به‌زیان رژیم رو‌به‌زوال آخوندی و در راستای تحقق آرمان مردم ایران دگرگون شده است. این مهم البته با همت مردم ایران و فرزندان برومندشان که پرچم مقاومت را در همه جا از اشرف۳ تا زندانها و شکنجه‌گاههای رژیم و تا کانون‌های شورشی در شهرهای سراسر کشور در اهتزاز نگه‌داشته‌اند، حاصل شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9acf78a1-16e9-4779-8d31-839d75248296"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات