728 x 90

صعود کرونا در شهرهای ایران و اعلام وضعیت قرمز و فوق‌العاده

کرونا در ایران
کرونا در ایران

علی احسان‌پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۲خرداد گفت: هنوز زنگ خطر کرونا در خوزستان نواخته می‌شود. در حال حاضر ۸۴۳ بیمار در بیمارستانهای استان خوزستان تحت درمان هستند.

فرماندار رژیم در مهدی‌شهر روز ۲خرداد در استان سمنان وضعیت کرونا در این شهر را قرمز اعلام کرد و گفت: با وجود این‌که پیش‌تر وضعیت مهدی‌شهر در ابتلا به کرونا زرد اعلام شد، اما تعداد مبتلایان به این ویروس در این شهرستان روند افزایشی گرفته است.

در شهرستانهای چابهار و ایرانشهر نیز وضعیت قرمز اعلام شد.

محمدمهران امینی فرد رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ۲خرداد گفت: به‌دنبال افزایش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستانهای ایرانشهر و چابهار، این دو شهر در ردیف شهرهای "وضعیت قرمز" قرار گرفتند.

عبدالرحیم کردی رئیس منطقه آزاد چابهار نیز گفت: با توجه به اعلام وضعیت قرمز در چابهار، مراکز تجاری و واحدهای خدماتی منطقه آزاد چابهار تعطیل شد.

به‌دنبال گسترش ویروس کرونا در خوزستان، ورودی چهارمحال و بختیاری به روی خوزستانی‌ها بسته شد.

سرهنگ پاسدار رضا دولتشاهی سرکرده پلیس راه خوزستان روز ۲خرداد گفت: با توجه به وضعیت قرمز خوزستان از نظر شیوع کرونا و پیش رو بودن تعطیلات عید فطر، ورودی این استان از سمت خوزستان برای خودروهای شخصی و سواری تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده است.

خبرگزاری رویترز ۱خرداد گزارش داد: موارد ابتلا به کرونا در ایران طی دو هفته گذشته در حال افزایش بوده است. در حالی که رژیم از اواخر فروردین اقدام به لغو محدودیتهای اجتماعی کرده است.

رویترز به‌نقل از معاون وزیر بهداشت رژیم ایران نوشت: حدود ۱۰هزار تن از کارکنان پزشکی ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. سعید نمکی، وزیر بهداشت گفت در صورت گسترش شیوع کرونا در کشور، وی قادر به کنترل آن نخواهد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1bb866d8-dc16-4dfa-b13c-04a1e14f08e7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات