728 x 90

صدراعظم آلمان: ما توانایی ایران را در داشتن بمبی که قابل استفاده باشد، نمی‌پذیریم

اولاف شولتز صدراعظم آلمان
اولاف شولتز صدراعظم آلمان

به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس روز دوشنبه ۱۸بهمن اولاف شولتز صدراعظم آلمان در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست درباره توافق در مذاکرات وین گفت: «به ایران بستگی دارد. ما به آنها پیام روشنی دادیم مبنی بر این‌که اکنون زمان تصمیم‌گیری و پیشرفت و نه طولانی کردن این روند است. ما توانایی ایران را در داشتن بمبی که قابل استفاده باشد، نمی‌پذیریم. لحظه تعیین‌کننده‌ای است و امیدواریم که آنها از این فرصت استفاده کنند. زمان زیادی برای ما باقی نمانده است. زیرا ما از پیشرفت برنامه هسته‌یی ایران اطلاع داریم».

این روزنامه حکومتی با این عنوان که «صدراعظم آلمان توپ مذاکرات وین را به زمین ایران انداخت» نوشت که شولتز درباره راهبردی که در صورت شکست مذاکرات وین باید در قبال رژیم ایران به کار گرفت چیست پاسخ داد: «هم‌اکنون در موقعیتی هستیم که منتظر پاسخ هستیم. بگذارید منتظر بمانیم».

صدراعظم آلمان هم‌چنین درباره لزوم تعمیم مذاکرات هسته‌یی وین به دیگر موضوعات از جمله مسأله موشکهای بالستیک ایران و مسائل منطقه‌یی گفت: «فکر می‌کنم که همه ما می‌دانیم وقتی به ایران نگاه می‌کنیم باید به مسائل زیادی بپردازیم. هم‌اکنون در حال گفتگو در خصوص نحوه رویارویی با این توافق [هسته‌ای] وی این‌که آیا آینده‌ای وجود دارد که تأثیر خوبی بر صلح و اوضاع آن داشته باشد. بنابراین قطعاً بسیار مهم است که هم‌اکنون بشنویم که آیا ایران تمایل به حل این موضوع دارد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/33eb22d4-ce34-4827-9617-809fdb47f51b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات