728 x 90

صدای میهن؛ جنبش دادخواهی، بذرافشان «داد» مردم ایران

جشن پیروزی مجاهدین اشرف۳
جشن پیروزی مجاهدین اشرف۳

«زنگار با سنگ مرمر چه تواند کرد

یا غل و زنجیر با توفان؟

یا غل و زنجیر با ایران؟»

هفته‌هاست که صورت مسألهٔ روزانه و مداوم ایران، دادخواهی شده است. جنبش دادخواهی، بسان ستاره‌یی دنباله‌دار بر سپهر ایران و موضوع ایران در نقاط مختلف جهان می‌گردد. همهٔ داده‌های این هفته‌ها گواهی می‌دهند که جنبش دادخواهی در شرایط فعلی ایران، ریشه‌دارترین نبرد تمام اقشار مردم ایران با حاکمیت ملایان است.

جنبش دادخواهی بزرگ‌ترین و فراگیرترین فعالیت حقوقی، سیاسی، اجتماعی، صنفی و فرهنگی علیه نظام ملایان شده است. بیش از ۹۰درصد مردم ایران در این جنبش، نشانه‌ها و رد دادخواهیشان را دارند. نظام ملایان از هر سوی ایران و جهان، با عواقب جنایات سالیان سلطه‌اش مواجه شده است. بر قلهٔ این عواقب، مجازات اتودینامیک جنایت قرن در قتل‌عام تابستان ۶۷ می‌باشد.

اکنون دادخواهی مداوم مادران جان‌باختگان آبان، دادگاه بین‌المللی مردمی در لندن، دادگاههای محاکمهٔ مسببان و مباشران قتل‌عام ۶۷ در استکهلم و آلبانی و جنبش دادخواهی سراسری، بیشترین فشار حقوقی و سیاسی را بر حاکمیت ولایت فقیه وارد می‌نماید. پیشتیبانی بین‌المللی از این دادخواهی‌ها نیز فشار مضاعف بر حکومت اسلامی ملایان تحمیل نموده است.

شاهد بودیم که مادران آبان در راز و نیاز و نیایش با فرزندان‌شان، با خون و یاد آنان عهد و پیمان بستند. آنان هر جا که بودند و رفتند، ندای دادخواهی و تظلم‌خواهی شقایق‌های آبان را به مردم ایران فراخوان دادند. تداوم دادخواهیِ مادران ایران از ۳۰خرداد ۶۰ تا آبان ۹۸ و تا سال۱۴۰۰ این پیام را در افق آینده متجلی می‌کند که توفان خون و یاد آبان و آبانیان و قتل‌عام شدگان ۶۷، در ایران نیارمد تا مگر انیرانیان را بیرون کند.

شاهد بودیم که روز پنجشنبه ۲۶آبان، اجتماع بزرگ مجاهدین بعد از یک نبرد ده روزهٔ شاهدان و شاکیان قتل‌عام ۶۷ در محاکمهٔ دژخیم حمید نوری که در دادگاه شهر دورس [آلبانی] جریان داشت، در اشرف۳ برگزار شد. ۱۰۰۰ زندانی سیاسی در زندانهای شاه و شیخ [از دههٔ ۵۰ تا دههٔ ۹۰] و عموم ساکنان اشرف۳ در این اجتماع حضور داشتند. تمامیِ شاهدان و شاکیان بر استمرار جنبش دادخواهی تا محاکمهٔ خامنه‌ای و رئیسی تأکید کرده و خود را متعهد به روشنگری و اطلاع‌رسانی به مردم ایران در جزئیات جنایات از خمینی تا خامنه‌ای نمودند.

خانم مریم رجوی در این اجتماع، همراه با سوگندهای ساکنان اشرف۳، تأکید نمود که با گسترش مداوم و شعله‌ور شدن جنبش دادخواهی، در این تردید نیست که این جنبش، سراسر ایران‌زمین را علیه حاکمیت قتل‌عام برخواهد شوراند.

شاهدیم که جنبش دادخواهی، گسترش‌یافته‌ترین بذرافشان «داد» مردم ایران علیه بیداد برده‌داری نظام اسلامی ملایان شده است.

بر اثر فعالیت‌هایی که شرح داده شد، این روزها شاهدیم که شبکه‌های مجازی با حضور میلیونیِ ایرانیان دادخواه، در کار تکثیر پیام و خواسته جنبش دادخواهی است. تمامیِ موضوعات روز ایران با عقبه‌هایشان در چهار دههٔ گذشته، اکنون در جنبش دادخواهی علیه حاکمیت بیدادگستر ولایت فقیهی متبلور شده‌اند. صدای میهن، فراخوان «داد» شده است.

اکنون رنجبران و زحمتکشان ایران که عمری نیاز زیست‌شان را با رنج تنشان پاسخ دادند، جواب نهایی رنج‌ها را در «داد» و دادخواهی سراسری یافته‌اند. نگاه کنید به «داد» کشاورزان ایران که این روزها در اصفهان به میدان دادخواهی آمده‌اند و صدها هزار هم‌شهری و هم‌داد خود را متحد خواسته‌هایشان کرده‌اند.

همهٔ تحولات سیاسی و صنفیِ ایران گواهی می‌دهند که بعد از گماشتن جلاد ۶۷ بر کرسی ریاست توسط خامنه‌ای، تکامل و گسترش دادخواهی شتاب گرفته و به جانب سرفصل‌های کیفی‌تر و تعیین‌کننده سیر می‌کند.

با پیشرفت مداوم این جنبش، صحنهٔ سیاسی و به‌دنبال آن تعادل‌قوای جدیدی بین عموم مردم ایران با حاکمیت و طبقهٔ حاکم رقم خورده است. بادا جنبش فراگیر دادخواهی، سراسر فلات میهن را درنوردد و مژده‌ها و گل‌ها دهد...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a70729dc-6109-4390-bb1f-33350ab7ed1e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات