728 x 90

صالحی: ذخیره‌سازی نامحدود اورانیوم غنی‌شده و آب‌سنگین و بازبینی در اجرای NPT و پروتکل الحاقی

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

ضرورت و فوریت بازگشت قطعنامه‌های شورای امنیت، توقف کامل غنی‌سازی و بازرسی‌های هر زمان، هر کجا

صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم آخوندی، طی مصاحبه‌ای اذعان کرد: «انجام فعالیت‌های هسته‌ای و نیز تحقیق و توسعه در زمینه چرخه سوخت هسته‌ای به‌ویژه تبدیل و غنی‌سازی اورانیوم(شامل تولید و ذخیره‌سازی) بدون هر محدودیتی در حال انجام است»، «میزان تولید و ذخیره اورانیوم غنی‌شده در حال حاضر به اندازه قبل از برجام است»، «ذخیره‌سازی آب‌سنگین بدون هیچ محدودیتی در حال انجام است» و «مراحل ساخت رآکتور تحقیقاتی آب‌سنگین اراک(طراحی جدید) در همکاری با طرف‌های خارجی و تجهیزات مربوطه در حال پیشرفت است».

 

وی هم‌چنین اعتراف کرد: «علی‌رغم برجام، بسیاری از فعالیت‌های تحقیقاتی هم‌چنان ادامه داشته است(مانند تحقیقات بر روی ماشینهای سانتریفوژ با کیفیت و کارآیی بالا). ترکیبی‌ منطقی از ارتقای کیفیت و افزایش کمیت مورد نظر است... مانند استفاده از ماشینهای سانتریفوژ جدید و در کنار آن، افزایش ماشینهای در حال کار از نوع قدیمی».

 

در حالی‌که رژیم آخوندی با ممانعت از بازرسی آژانس نه تنها توافق اتمی بلکه NPT را نیز نقض می‌کند، صالحی از «بازنگری در اجرای پروتکل الحاقی و نیز NPT» خبر داد و آژانس را به جاسوسی متهم کرد و گفت: «آژانس نباید ابزار مکمل سرویس‌های جاسوسی کشورها باشد و بخواهد از طریق راستی‌آزمایی این‌گونه اطلاعات، بر اقدامات جاسوسی، صحه بگذارد». ماه گذشته مدیرکل آژانس گفت رژیم از دسترسی بازرسانش ممانعت کرد و «اطلاعاتی را که می‌خواستیم در اختیار ما نگذاشتند... به ما اجازه ندادند... تا آنجا که به من برمی‌گردد نیازمند گامی از جانب ماست. معنای آن این است که ایران دارد مانع این می‌شود که آژانس بتواند کارش را بکند».

 

اظهارات صالحی به‌خوبی نشان می‌دهد رژیم آخوندی هیچگاه از پروژه مخفی دستیابی به سلاح هسته‌ای دست برنداشته و به پنهان‌کاری و ارائه اطلاعات دروغ و گمراه‌کننده ادامه می‌دهد و با سوء‌استفاده از بحران جهانی کرونا فعالیت‌های غیرقانونی اتمی‌اش را تشدید کرده است. در شرایطی که بیش از ۲۰هزار تن از مردم ایران تاکنون در اثر کرونا جان‌باخته‌اند، خامنه‌ای و روحانی به‌جای تأمین هزینه زندگی مردم محروم برای این‌که در قرنطینه بمانند، آنها را به سر کار برمی‌گردانند و در حقیقت روانه قربانگاه کرونا می‌کنند و سرمایه‌های کشور را در چاه ویل پروژه‌های اتمی و موشکی و جنگ‌افروزی خارجی می‌ریزند.

 

بازگشت قطعنامه‌های شش‌گانه شورای امنیت ملل متحد، توقف کامل غنی‌سازی و تعطیل همه سایتهای اتمی و بازرسی‌های هر زمان، هر کجا برای ممانعت از دستیابی فاشیسم دینی حاکم بر ایران به بمب اتمی ضروری و فوری است. خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، پس از امضای توافق اتمی، در ۱۴ژوییه ۲۰۱۵ تصریح کرد، دور زدن ۶قطعنامه شورای امنیت راه فریبکاری ملایان و دستیابی آنها به بمب اتمی را نمی‌بندد.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۹فروردین ۱۳۹۹(۷آوریل ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1f76b2ce-4ed4-4733-9ccf-8fe7e357f545"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات