728 x 90

شیوع اومیکرون و تلاش برای سفیدسازی چهره کریه نظام

گسترش سویه جدید اومیکرون در ایران تحت حاکمیت آخوندها
گسترش سویه جدید اومیکرون در ایران تحت حاکمیت آخوندها

در ماه‌های اولیه شیوع کرونا در سال۹۸، خامنه‌ای و سایر سردمداران رژیم در حالی که کرونا از قم به سایر نقاط کشور گسترش می‌یافت سیاست پنهان‌کاری در پیش گرفتند.

پس از این‌که بیماری در سطح وسیعی گسترش یافت و دیگر امکان پنهان‌کاری وجود نداشت خامنه‌ای به صحنه آمد و ضمن کوچک‌نمایی بحران، آنرا فرصت و نعمت دانست و گفت مشکل را بزرگ نکنید، موضوع زودگذر است و مردم را در مقابل پاندمی بی‌دفاع گذاشت.

زمانی هم که موضوع واکسیناسیون مطرح شد و در کشورهای صنعتی واکسنهای معتبر ساخته شد، نهادهای وابسته به بیت او مدعی ساخت واکسن شدند و بسیاری از اموال مردم را خرج ساخت ۷ نوع واکسن قلابی کردند. امری که باعث سخره کارشناسان سلامت و برخی از رسانه‌های حکومتی شد. در این رابطه روزنامه مردم‌سالاری ۱۰تیر ۱۴۰۰ نوشت: «دلیــل این همه اشتیاق برای ســاخت واکسن در داخل کشور چیست که شــرکتهای متعلق به سازمانها و نهادهای مختلف را بر آن داشته تا به هر شکل ممکن واکسن بسازند در حالی‌که در هیچ‌یک از کشورهای پیشرفته دنیا که دست به تولید واکســن زده‌اند چنیــن تعددی در تولیــدات آنها دیده نمیشــود».

در روز ۹تیر روزنامه جهان‌صنعت در مورد «هفت دست آفتابه لگن» واکسن سازی نوشت: «ایران تاکنون از هفت واکسن رونمایی کرده؛ کووبرکت، پاستور، رازی، فخرا، سیناژن، اسپوتنیک ایرانی و حالا نورا. روند واکسیناسیون اما تقریباً هیچ! آفتابه لگن هفت دست شام و ناهار هیچی!».

با این وجود اخیراً بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت دولت رئیسی جلاد ادعا کرد حکومت «در مقابله با کرونا روسفید شده است»! (خبرگزاری ایرنا ۲دی ۱۴۰۰)

البته عین‌اللهی علاوه بر ادعای ساخت واکسن متوسل به یک فقره دروغ گوبلزی دیگر هم شد و گفت: «واکسن برکت یکی از کم‌عارضه‌ترین واکسنهای جهان است. شرکتهای زیادی آمدند اینجا سرمایه‌گذاری کردند در ارتباط با واکسن برکت امروزه بسیاری از کشورها الآن از ما تقاضا دارند که اگر بتوانیم به آنها هم واکسن بدهیم»! (تلویزیون شبکه خبر ۲دی ۱۴۰۰)

واکسن برکت همان واکسن ساخت بنیاد برکت از زیر مجموعه‌های ستاد اجرایی فرمان خمینی ملعون وابسته به بیت خامنه‌ای است که قرار بود تولید انبوه کند و مشکل واکسیناسیون راحل کند. اما میلیون‌ها دوز از این واکسن در آخرین مراحل تولید دور ریخته شد، و میزانی هم که به مردم تزریق شد نه تنها عامل بهبودی آنها نشد، بلکه عوارض جانبی آن مانند فلج صورت باعث شد تا مردم از تزریق آن خودداری کنند. به اعتراف رسانه‌های حکومتی میزانی از آن روی دست بنیاد برکت و وزارت بهداشت باد کرد.

در زمینه بی‌اعتمادی مردم به واکسن برکت روزنامه جهان صنعت ۳۱شهریور۱۴۰۰ نوشت: «در میان انواع مسائل و رخدادهایی که درباره واکسیناسیون در ایران از گزارشهای گوناگون و استنباط از حرف و کلام شهروندان ایرانی می‌توان شنید و ناراحتی آنها را احساس کرد داستان ناکامی تأسف‌برانگیز در تولید واکسن برکت است. نتیجه اشتباه یا آزمندی اما نازک‌تر شدن ریسمان اعتماد شهروندان بی‌پناه ایرانی به مدیریت در این‌باره است».

روسیاهی نظام آخوندی تنها منوط به پنهان‌کاری سه ماهه بیماری از مردم، کوچک نمایی بحران و جنگولک بازی در زمینه ساخت انواع واکسنهای قلابی و تعلل در زمینه واکسینه کردن مردم نیست، بلکه در حال حاضر نیز که سویه امیکرون در کشور شایع شده همین سیاست ضدمردمی را در پیش گرفته است.

در شرایطی که سرعت انتقال ویروس امیکرون به‌ویژه در مورد کودکان نسبت به سویه‌های دیگر به‌مراتب بیشتر است، روزنامه حکومتی آرمان «اوضاع در کشور» را «بحرانی» توصیف کرد و نوشت: «خطر شیوع انفجاری سویه اُمیکرون بالا گرفته... کارشناسان مستقل سلامت در رسانه‌ها نسبت به ظهور و بروز علائم اُمیکرون در کشور هشدار می‌دادند اما گوش شنوایی برای هشدارها پیدا نشد» (آرمان ۴دی ۱۴۰۰).

یک کارشناس ویروس‌شناسی گفت: واریانت جدیدی را که به نام اُمیکرون وارد کشور شده، باید به‌دلیل خصوصیاتی که دارد، بسیار بسیار جدی در نظر بگیریم. از نظر میزان انتقال و سرعت شیوع حتی اگر بخواهیم آن را با دلتا که انتقال‌پذیرترین واریانتی بود که شناسایی شد، مقایسه کنیم، می‌بینیم که میزان انتقال و سرعت شیوع اُمیکرون از دلتا هم بیشتر است» (روزنامه حکومتی مردم‌سالاری ۴دی ۱۴۰۰).

هم اکنون ویروس اومیکرون در حال گسترش است. دولت رئیسی جلاد اقدام عملی در زمینه اجرای شیوه‌نامه‌های مقابله با این ویروس را نمی‌کند؛ بخشی از مدارس باز شده و مراکز اداری، خرید و سایر مراکز عمومی هم فعالیت عادی دارند، در صورتی که به‌گفته یک عضو ستاد مقابله با کرونا «رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با توجه به ورود اومیکرون باید ۹۰درصد افزایش پیدا کند» (خبرگزاری ایرنا ۲دی ۱۴۰۰). برخلاف رئیسی جلاد، در کشوهای دیگر برای جلوگیری از گسترش سویه امیکرون محدودیت‌های زیادی اعمال کرده‌اند.

روزنامه حکومتی همدلی ۲۹آذر ۱۴۰۰ نوشت: « «در حالی‌که کارشناسان بهداشت و درمان کشور از مدتها قبل درباره ورود امیکرون به کشور و جولان ویروس هشدار داده بودند و تشدید موج جدید بیماری را قطعی دانسته بودند، در یک اقدام دیرهنگام در جلسه اضطراری ستاد کرونا طی روز گذشته، مشاهده سویه امیکرون کرونا در ایران تأیید شد».

واقعیت این است هم‌چنان که از ماه‌های اول شیوع کرونا سران حاکمیت به‌ویژه شخص خامنه‌ای تلاش کردند از «فرصت و نعمت» کرونا برای زمینگیر کردن مردم و خط بستن در مقابل قیام و خیزش آنها استفاده کنند، اکنون نیز دولت رئیسی در جریان عمل همین خط را پیش می‌برد و در تلاش است که با گسترش سویه خطرناک امیکرون مردم را گرفتار بحران دیگری بکند.

این برخورد ضدمردمی دولت رئیسی در رابطه با ویروس اومیکرون و عدم اجرای شیوه‌نامه‌های لازم برای مقابله با آن، یکبار دیگر اثبات کرد کرونای ولایت همدست بیماری کرونا است و هم‌چنان بر آتش تنور کرونا می‌دمد و مردم ایران نیز در میان این آتش رژیم می‌سوزند.

این سیاست باعث شده بر اساس آخرین آماری که مقاومت ایران در روز ۳آذر ۱۴۰۰ اعلام کرد بیش از ۴۹۱هزار و ۷۰۰نفر در اثر کرونا طعمه مرگ کرونایی شوند.

رقمی که نسبت به تعداد جمعیت کشور وحشتناک است اما رژیم از ترس قیام و خیزش مردم آمارهای روزانه و هم‌چنین آمار کل تعداد فوت‌شدگان را کوچک‌نمایی می‌کند، تا به خیال خام خود عمق فاجعه بر مردم و جنایت خود در حق آنان را لاپوشانی کند و هم‌چنان از کرونا به‌عنوان نعمت و فرصت استفاده کند. اما بی‌تردید مردم ایران آنرا با خیزش و قیام خود به‌صورت نقمتی بزرگ بر سرش خراب خواهند کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2733005a-ca64-4daa-9f42-0369a7615794"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات