728 x 90

شیادی خامنه‌ای و روحانی و گرانی قیمتها

گرانی گوجه‌فرنگی
گرانی گوجه‌فرنگی

افزایش حیرت‌آور نرخ بنزین و تاثیر بلافصل گرانی سوخت بر زندگی مردم آن هم در حالی که تورم و گرانی افسار‌گسیخته بیش از هر زمان بر مردم محروم فشار می‌آورد، خشم‌وکین فروخفته مردم ایران را شعله‌ور کرد و عاملی شد تا انبوه مردم به‌جان آمده با تهاجم به‌ مراکز غارت و به‌آتش کشیدن بانکها و مراکز سرکوب مانند کلانتری، پاسگاه نیروی انتظامی و مراکز بسیج و... نظام ولایت فقیه را تا لبه پرتگاه سرنگونی ببرند.

آثار این وحشت و نگرانی را می‌توان در رسانه‌های حکومتی و نمایشهای تلویزیونی و جمعه‌بازارها به‌وضوح مشاهده کرد.

افزایش قیمت بنزین در حالی صورت گرفت که پیشاپیش بر همگان روشن بود که هدف رژیم جبران کسری بودجه دولت و تأمین مخارج جنگ‌افروزی در عراق و سوریه و لبنان و یمن از جیب مردم محروم است. مردمی که کمرشان زیر فشارهای اقتصادی خم شده و این تصمیم ضدمردمی، باز هم توان آنها را برای معیشت و زندگی ضعیف‌تر خواهد ساخت.

در این رابطه خبرگزاری خانه ملت ۲۸آبان ۹۸ به‌ نقل از یک عضو مجلس ارتجاع رژیم نوشت: «کارشناسان اعتقاد دارند دولت با کسری بودجه مواجه است، سال پیش این کسری را از محل افزایش نرخ ارز تأمین کرد و امسال ظاهراً می‌خواهد از محل افزایش حامل‌های انرژی به‌ویژه بنزین جبران کند، باید بگویم هر دو روش دست‌بردن در جیب مردم و تحمیل تورم به اقتصاد کشور است. نمی‌دانم دولت با کدام منطق کارشناسی ادعا می‌کند که اجازه نخواهد داد افزایش قیمت بنزین منجر به افزایش قیمت سایر کالاها و خدمات نشود»؟

در یک اعتراف دیگر روزنامه حکومتی جام جم ۲۵آبانماه ۹۸ با تأکید به این‌که «با افزایش ۳برابری قیمت بنزین قیمت‌ها در بسیاری از اقلام، کالاها و محصولات دیگر نیز افزایش خواهد یافت» می‌نویسد: «هم اکنون نرخ تورم ۴۲درصد است که بالاترین تورم ۳دهه اخیر است. در این شرایط شدید تورمی، رشد ۳برابری قیمت بنزین قطعاً موجب بالاتر رفتن تورم هم خواهد شد و باید منتظر تورم ۵۰درصدی باشیم تا رکورد پس از انقلاب شکسته شود».

 

افزایش سرسام‌آور قیمت ها بنا بر اعتراف رسانه‌های حکومتی

در حالی که رژیم دجال آخوندی در بوق و کرنا می‌دمید که افزایش قیمت بنزین تاثیری در قیمت بقیه خدمات و کالاها ندارد! در بامداد روز جمعه ۲۴آبان قیمت طلا و ارز بلافاصله افزایش یافت. قیمت دلار به بالای ۱۲هزار تومان و یورو به بالای ۱۳هزار تومان رسید.

اهمیت افزایش نرخ طلا و ارز در این است که تاثیر مستقیم بر گرانی و معیشت مردم می‌گذارد.

نگاهی کوتاه و گذرا به چند نمونه از اعترافات رسانه‌های حکومتی به‌خوبی سونامی دردناک افزایش قیمت کالای ضروری مردم بعد از افزایش نرخ بنزین را نشان می‌دهد:

سایت پاسدار رضایی ۳آذر ۹۸ در مطلبی با عنوان «مقصر گرانی گوجه که سر ما خراب شد، مقصر گرانی بقیه کالاها کیست؟» در میان کشمکش باندهای غارتگر حکومتی این‌چنین پرده را کنار می‌زند: «همزمان با افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین، به‌نظر می‌رسد قیمت بسیاری از کالا‌های اساسی با شیب تند رو به افزایش است؛ کالا‌هایی که نبودشان در زندگی روزمره برای بسیاری از خانواده‌ها مشکلات جدی ایجاد می‌کند و بودشان نیز با این روند صعودی قیمتها دشوار شده است. به‌طور مثال گوشت قرمز در همین چند روز ۵ تا ۱۰هزار تومان افزایش قیمت داشته است. برنج هر کیلو ۵۰۰ تا ۱۰۰۰تومان، گوشت سفید هر کیلو ۲هزار تومان، تخم‌مرغ هر شانه ۶هزار تومان و سیب‌زمینی نیز یک تا ۲هزار تومان افزایش قیمت داشته است. از سویی نیز مردم از افزایش کرایه تاکسی‌ها گلایه‌مندند و بیان می‌کنند که کرایه تاکسی‌ها دست‌کم ۵۰درصد افزایش یافته است».

خبرگزاری ایرنا ۲۹آبانماه ۹۸ پس از برملا کردن افزایش کرایه حمل بار خودروهای وانت‌بار حمل میوه به میزان ۸۰ تا ۱۲۰هزار تومان، تبعات بعدی افزایش قیمت بنزین را بر سایر اقلام مصرفی این‌گونه پرده‌برداری می‌نماید: «افزایش کرایه حمل‌ و نقل بار از شهرهای مختلف کشور به میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران باعث افزایش بین ۳۰ تا ۵۰درصدی برخی اقلام میوه و صیفی شده است. در ۲ تا ۳روز اخیر نرخ هر کیلوگرم هویج از ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰تومان به ۴۰۰۰تومان، پیاز قرمز از ۵۵۰۰تومان به ۷۵۰۰تومان تغییر یافته است».

روزنامه حکومتی کسب و کار ۲اذر ۹۸: «قیمت گوجه فرنگی در بازار داخلی با رشد عجیب‌و‌غریبی همراه شده به‌طوری‌که قیمت گوجه فرنگی تا ۱۷هزار تومان هم بالا رفته است. در بسیاری از فروشگاه‌ها و خرده‌فروشی‌ها شاهد افزایش و گرانی بی‌سابقه گوجه‌فرنگی هستیم که اعتراض مردم را برانگیخته است».

سایت حکومتی خبرآنلاین ۲۹آبان ۹۸ به افزایش قیمت خودرو پراید تحت تاثیر رشد قیمت بنزین این‌چنین اعتراف می‌کند: «امروز هر دستگاه پراید ۱۱۱ به قیمت ۵۴میلیون و ۱۰۰هزار تومان در بازار فایل شد اما قیمت پراید در رنگهایی جز سفید ۵۵میلیون و ۲۰۰هزار تومان اعلام شده است. این افزایش قابل‌توجه تنها در کمتر از یک هفته، تحت تاثیر رشد قیمت بنزین در بازار رخ داده است».

سایت حکومتی ایرانیان جهان ۳آذر ۹۸ در مطلبی با عنوان «ایست به گرانی لوازم خانگی» به‌ نقل از هموطنان دردمند مشهد می‌نویسد: «در شهرستانها وضعیت تغییر قیمت همه چیز، از جمله لوازم خانگی، نسبت به قبل از گرانی بنزین به‌شدت بالاتر از تغییر قیمتی است که در مشهد اتفاق افتاده است. چرا که فروشنده‌های لوازم خانگی در شهرستان می‌گویند باید لوازم خانگی را از مشهد بیاورند و کرایه‌ها به‌دلیل قیمت بنزین بالا رفته و همین، بر همه چیز تاثیر می‌گذارد».

سایت حکومتی صما ۲آذر ۹۸ با اشاره به تاثیر گرانی سوخت بر بازار مسکن به وجه غارتگرانه افزایش قیمت بنرین در زمینه مسکن اعتراف می‌کند: «در حال حاضر نرخ دلار افزایش حدود ۱۰۰۰تومانی را نسبت به هفته گذشته یعنی پیش از اعلام افزایش قیمت بنزین شاهد است. در همین مدت قیمت هر گرم طلا به حدود ۲۴۰هزار تومان رسیده و شاخص کل بورس کاهش رشد حدود ۵۰۰۰واحدی را تجربه کرده است. با کنار هم قرار دادن این اعداد و ارقام و کنار هم قرار دادن ۴مقصد اول نقدینگی در کشور که به ترتیب عبارتند از بازار ارز، بازار طلا، بازار بورس و بازار مسکن به این نتیجه می‌رسیم که جریان نقدینگی به‌سرعت در حال حرکت به سمت بازارهای اول و دوم یعنی بازار ارز و طلا است. پیآمد شوم این اتفاق، تشدید تورم در تمام بخش‌های اقتصاد و توزیع نوسان در سایر بازار‌ها است. پیآمد دیگر آن خروج جریان نقدینگی از بازارهای مولد و پشتیبانی مثل بازار بورس و مسکن است».

انعکاس نفرت مردم نسبت به افزایش سرسام‌آور قیمتها و خشم مردم علیه نظام غارت و چپاول، شعله‌ای از آتشفشانی است که به‌زودی تمامیت رژیم را می‌سوزاند؛ شراره‌هایی که هرگز خاموشی نمی‌پذیرند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/71b47e31-bd78-45da-9103-f71edca07298"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات