728 x 90

شکنجه و شکستن پاهای زندانی سیاسی ارژنگ داوودی در قرنطینه زندان مرکزی زاهدان

زندانی سیاسی ارژنگ داوودی - عکس از  آرشیو
زندانی سیاسی ارژنگ داوودی - عکس از آرشیو

وضعیت و شرایط زندانی سیاسی ارژنگ داوودی حاکی است پاهای وی بر اثر پرتاب از بلندی در قرنطینه زندان زاهدان شکسته است. گزارشها حاکی است این زندانی سیاسی در قرنطینه زندان زاهدان مورد شکنجه قرار گرفته و از بلندی به پایین پرتاب شده است.

ارژنگ داوودی در روز ۲۷دیماه ۹۶ به زندان مرکزی زاهدان، منتقل شد. شکنجه‌گران زندان زاهدان وی را به قرنطینه زندان منتقل کردند. وی در همان ایام اعتصاب غذا و در حالیکه پابند به‌پا و دست‌بند به دست داشت، به دفتر رئیس جنایتکار زندان مرکزی زاهدان احضار شد. پس از بیرون آمدن از اتاق توسط معاون رئیس زندان در حالیکه پابند و دست‌بند داشت از بالای پله‌های طبقه دوم ساختمان به پایین پرتاب شد.

این زندانی ۶۵ساله که به‌دلیل پابند و دست‌بند قادر به کنترل خود نبود، در اثر پرتاب دچار شکستگی ران پای راست از دو نقطه، شکستگی ساق پای چپ، در رفتن کتف و ضرب دیدگی مهره‌های کمر شد. او تا آخر عمر قادر به راه رفتن نیست و هم‌اکنون در حد بسیار محدودی با واکر قادر به حرکت است. این در شرایطی است که ارژنگ داوودی در یک اتاقک تاریک و کثیف در قرنطینه محبوس است. این اتاقک از زمان ساخت تا کنون نور ندیده و حتی یکبار سمپاشی نشده است. این زندانی سیاسی در این سلول کثیف علاوه بر بیماریهای قبلی به بیماری پوستی نیز مبتلا شده است.

در همین ایام دژخیمان زندان زاهدان عموی ۷۸ساله او به نام یادگار داوودی و پسرانش را که پیگیر وضعیتش شده بودند دستگیر، تهدید و ۲ماه بازداشت کردند و سرانجام با اخاذی میزان زیادی پول آزادشان کردند.

حکم تبعید زندانی سیاسی ارژنگ داوودی به زندان زابل بوده است. اما به‌علت نامعلوم دژخیمان او را به قرنطینه زندان زاهدان منتقل کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/373af1aa-cd97-4efa-8909-d3ce2583f5bd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات