728 x 90

شکست سیاست سکوت رژیم در مورد شهدای قیام ایران با اعلام شمار شهدا و اسامی آنان توسط مجاهدین

قیام مردم ایران- ۲۵آبان۹۸
قیام مردم ایران- ۲۵آبان۹۸

ابطحی عضو مجلس ارتجاع گفت: اعلام نکردن آمار کشته‌شدگان سبب بهره‌برداری (مجاهدین) می‌شود... اعلام نکردن آمار کشته‌شدگان موجب می‌شود که بلندگوهای (نظام) آمارهای ضدو نقیض و بعضاً بزرگ نمایی شده اعلام کنند... اگر رحمانی فضلی، وزیر کشور آمار کشته‌شدگان را اعلام نکند نمایندگان مجلس از رحمانی فضلی توضیح خواهند خواست.

 

عضو مجلس ارتجاع برای توجیه کشتار مردم توسط وحوش خامنه‌ای با دجالگری گفت: وقتی اغتشاشگران به مراکز دولتی و نظامی حمله می‌کردند در تبادل آتش عده‌یی کشته شده‌اند. البته بی‌گناهانی در میان کشته‌شدگان هستند که باید حساب آنان از اغتشاشگران جدا شود.

 

 

خاطرنشان می‌شود محمود واعظی رئیس دفتر آخوند روحانی روز ۱۳آذر به صحنه آمد و خواستار آمار از سوی همه قوا گردید.

وی برای کم کردن نقش دولت روحانی در این کشتار و شریک گرفتن در جرم و جنایت بزرگ روز چهارشنبه ۱۳آذرماه گفت: "اطلاعات [کشته شدگان] ناآرامی‌های اخیر فقط مربوط به دولت نبوده است. همه قوا در جمع شدن [سرکوب] این ناآرامی‌ها نقش داشته‌اند و به‌هرحال وقتی اطلاعات‌شان تکمیل شود آن را ارائه می‌کنیم."

واعظی در پاسخ به این سؤال که چرا آمار اماکن تخریب شده اعلام شده ولی آمار کشته‌شدگان اعلام نمی‌شود جواب نداد و افزود: "این سؤال را در جلسه سخنگوی قوۀ قضاییه مطرح کنید."

وی با نگرانی از روشدن این جنایت دولتی، باندهای دیگر رژیم را به وحدت دعوت کرد و گفت: "باید دوستان شرایط کشور را درک کنند، چون شرایط خاصی داریم و با دشمن خارجی (آمریکا و اسرائیل) روبه‌رو هستیم."

 

 

روز ۱۲آذر۹۸ غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوۀ قضاییه رژیم ایران در هراس از عواقب بعدی، آمار ارائه شده در مورد کشته‌شدگان اعتراض های اخیر در ایران را "کذب محض" خواند.

وی آمار واقعی کشته‌شدگان را "کمتر از این ارقام" خواند بی‌آنکه بگوید بالاخره چند نفر در اعتراض های اخیر ایران کشته، مجروح و یا دستگیر شده‌اند.

وی ابلهانه اعتراف لیلا واثقی فرماندار جنایتکار شهر قدس را که دستور تیر داده بود را حاشا و ابراز بی‌اطلاعی کرد که صریحاً تأیید کرده که فرمان تیراندازی به معترضان را صادر کرده و سخنان او نیز وسیعاً در شبکه‌های اجتماعی نشر و بازتاب یافته است.

به گزارش منابع مستقل تنها در شهر ماهشهر طی یک روز بین ٤۰تا ۱۰۰تن از معترضان منطقۀ حاشیه‌نشین "کوره ها" کشته شدند و نیروهای سرکوبگر سپاه پاسداران برای کشتن معترضان از تیربار و پهپادهای مسلح استفاده کرده‌اند.

بر اساس آخرین آمار واقعی که تاکنون از کشتار گسترده رژیم در این چند روز به دست رسیده است تعداد شهیدان اعتراضات آبانماه، بیش از ۱۰۰۰تن و تعداد مجروحان‌ بیش از ۴۰۰۰تن و تعداد دستگیر ‌شدگان بیش از ۱۲۰۰۰تن هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bce6e50c-d954-4b08-a7ec-41d854e6a4ff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات