728 x 90

شکست آخوندها از زنان

مراجعه زنان به خیابان وزرا
مراجعه زنان به خیابان وزرا

بارها و بارها در عمل ثابت شده که هرگاه با آخوندها با زبانی که خودشان در تعامل!‌ با مردم مورد استفاده قرار می‌دهند، صحبت شود، سریعاً می‌فهمند! تجربه نشان داده که زبان قهر به گوش آخوندها آشناتر از هر زبان دیگری است چرا که خودشان تنها به همین زبان با مردم سخن می‌گویند!

رژیم زن‌ستیز آخوندی از اولین روزی که روی کار آمد به طرق مختلف ضدیت خود را با زنان کشور‌مان به نمایش گذاشت. از خمینی ملعون که بلافاصله پس از قبضه کردن حکومت فرمان حجاب اجباری را داد و تا روحانی شیاد که اجباری کردن چادر در ادارات و ارتش را در همان اولین روزهای برپایی نظامشان جزء افتخارات خود اعلام کرد، زبان قهر و اجبار مهم‌ترین روش تعامل آخوندها با مردم بوده و اکنون نیز هرجا که بتوانند و تیغ‌شان ببرد، به همین زبان با مردم سخن می‌گویند. آنها در این روش تا آنجا پیش‌ رفتند که با ایجاد دهها نوع گشت و نهاد و کمیته برای سرکوب مردم به‌ویژه زنان تلاش کردند آنان را در هر شرایطی و حتی در خصوصی‌ترین حریم‌های‌شان نیز مجبور و معذب کنند اما هرگز نتوانستند در مقابل مقاومت مردم ایران به‌ویژه زنان قدرت خود را تثبیت کنند.

در تازه‌ترین خبر از این نوع،‌ خبرگزاری فرانسه در تاریخ ۷فروردین ۹۶ گزارش داد: «سردار حسین رحیمی، فرماندۀ انتظامی تهران بزرگ گفته است که از این پس زنان به‌اصطلاح بی‌حجاب یا بدحجاب به بازداشتگاه برده نمی‌شوند و علیه‌شان پرونده‌ای نیز تشکیل نمی‌شود.»

ولی پس از یک مدت کوتاه دوباره بگیر و ببند»های آخوند پاسداری شروع شد و سرکوب به انحاء طرق ادامه یافت. چرا که رژیم مسأله حجاب را برای خود نه تنها یک مسأله اجتماعی بلکه یک مسأله امنیتی نیز می‌داند. این در حالی است که هرجا منافع خودشان اقتضا کند از هیچ کاری رویگردان نیستند و هر کاری را که برای دیگران جرم می‌دانند برای خود حلال می‌شمارند مانند آنچه که در نمایش‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری می‌کنند و خود را مضحکه عالم و آدم می‌کنند.

طبعا این شیوه عمل آخوندها بستگی دارد به وضعیت تعادل‌قوا و ضرورتهایی که صحنه جامعه بر آنها تحمیل می‌کند. و فی‌المثل اکنون که خامنه‌ای تشخیص داده باید جامعه را ببندد، حرف قبلی‌اش را فراموش کرده و از زبان همان پاسدار انتظامی‌اش حرف دیگری گفته است.

بر این قیاس روز ۸فروردین ۹۸ سایت حکومتی سازندگی نوشت:« سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی روز گذشته اعلام کرد که اجرای طرح‌های امنیت اخلاقی و اجتماعی با قوت و هم‌چون سنوات گذشته اجرا خواهد شد. او گفت که اجرای این طرح‌ها بنا‌ به‌ درخواست مردم و برای آرامش و امنیت بیشتر آنها تشدید می‌شود.»

البته این‌که گفته می‌شود «به‌ درخواست مردم» مطلقاً دروغ است چرا که فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در بهمن‌ماه ۹۷ گفته بود:« در ملاقات اخیری که جمعی از فرماندهان و مسئولان ارشد ناجا با فرماندهی معظم کل قوا داشتند، ایشان بر لزوم توجه به حفظ شئونات اسلامی در جامعه تأکید و توصیه داشتند و معتقد بودند که این رویکرد باید عاقلانه و مدبرانه باشد.»

یعنی دستور اکید خود خامنه‌ای است و آنها هم عمل کرده‌اند.

به‌دنبال این فعل و انفعال ایادی رژیم در حالی‌که از بازداشت مستقیم خانم‌ها و یا حتی تذکر حضوری دادن به آنان در وسط خیابان و پیامدهای اجتماعی آن وحشت دارند و می‌ترسند یک تذکر ساده به یک درگیری و حتی به یک شورش خیابانی تبدیل گردد! روش کار خود را تغییر داده‌اند و با ارسال پیامک‌ (اس.ام.اس) از زنانی که به‌زعم آخوندها در ماشین‌ خودشان بدحجابی!؟ کرده یا کشف حجاب کرده‌اند، می‌خواهند که به ساختمان پلیس امنیت اخلاقی در خیابان وزرا مراجعه کنند.

تجمع زنانی که به پلیس امنیت اخلاقی در خیابان وزرا احضار شده‌اند

تجمع زنانی که به پلیس امنیت اخلاقی در خیابان وزرا احضار شده‌اند

 

https://pbs.twimg.com/profile_images/962086091258986497/y1gBE2YJ_normal.jpg

 

sarast@sara_hpdk

 

برا من مسیجش اومد. رشت هستم
مسیج اول برای تذکر بود. 4روز بعد، یعنی دیشب، مسیج ابلاغیه اومد که زودتر پاشو بیا پلیس امنیت اخلاقی. خیلی شاکی شدم. با دوستم که وکیله صحبت کردم. گفت توی مسیج کد جرم نخورده پس لازم نیست بری، میری فقط پول می‌گیرن و تعهد. منم به حرفش گوش دادم. pic.twitter.com/cKVIRLoiIV

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نمونه‌ای از پیامک‌های نیروی انتظامی

 

در مراجعه برخی از خانمها به این مرکز که به‌صورت تکی یا یکی دو سه نفره مراجعه کرده بودند نیروی انتظامی آنها را جریمه کرده و از آنان تعهد می‌گیرند که پس از این دیگر بزعم آخوندها در ماشینشان بدحجابی یا کشف حجاب نکنند. اما هنگامی که تعدادی از خانمها جمعی و همراه همسران و بستگانشان به آنجا مراجعه می‌کنند و شروع به اعتراض می‌کنند ایادی رژیم ناچاراً عقب نشسته و در مقابل صدها نفری که آنجا جمع شده بودند اعلام می‌کند که این جریمه‌ها بخشوده شده و باید متفرق شوند. روشن است که رژیم از هر تجمع و سروصدایی وحشت دارد.

این، آن نکته‌یی است که مردم اکنون دریافته و پا روی رگ حساس رژیم گذاشته‌اند. اولین و ساده‌ترین درس این واقعه‌یین است که:

در واقع رژیم در حال از دست دادن توان برخورد با مردم معترض است!

نباید به رژیم و مزدورانش فرصت داد نباید به آنها و فرامین و پیام‌هایشان تمکین کرد!

و از سوی دیگر با ید بر اعتراضها و مقاومتهای خود روزبه‌روز بیفزاییم.

این، قانون پایه‌یی این مرحله از نبرد با آخوندهاست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9cf24a5f-5be0-4e6d-bc1d-e701a387b0d0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات