728 x 90

شورای همکاری خلیج‌فارس: ضرورت مشارکت این شورا در هر مذاکره‌ای درباره برنامه هسته‌یی رژیم ایران

نایف بن فلاح مبارک الحجرف -  وانگ یی وزیر خارجه چین
نایف بن فلاح مبارک الحجرف - وانگ یی وزیر خارجه چین

شورای همکاری کشورهای عربی خلیج‌فارس، بر ضرورت مشارکت این شورا در هر مذاکره‌یی درباره برنامه هسته‌یی رژیم ایران تأکید و اعلام کرد که مذاکرات با این رژیم باید شامل برنامه موشکی و تهدیدهای آن علیه دریانوردی شود.
واس خبرگزاری رسمی عربستان طی گزارشی نوشت، نایف بن فلاح مبارک الحجرف دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس طی دیداری با وانگ یی وزیر خارجه چین در مقر این دبیرخانه در ریاض در روز چهارشنبه ۴فروردین بر اهمیت مشارکت کشورهای شورای همکاری کشورهای عربی خلیج‌فارس در هر مذاکرات مربوط به توافق هسته‌یی با رژیم ایران اهمیت دیدگاهی فراگیر و منسجم شامل برنامه هسته‌یی رژیم ایران، موشکهای بالستیک و پهپادهای آن، امنیت و ایمنی دریانوردی و کشتیرانی، رفتار بی‌ثبات کننده رژیم ایران در منطقه جهت تحقق مفهوم کامل امنیت منطقه‌یی اشاره کرد.

وانگ یی و الحجرف هم‌چنین از ابتکار عربستان سعودی برای پایان دادن به بحران در یمن استقبال کرده و حمایت خود از دولت قانونی یمن و تلاش‌ها برای پایان دادن به بحران یمن اعلام کردند.

خاطرنشان می‌شود وزیر خارجه چین با وزیر خارجه عربستان و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دیدار کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35a07291-0388-477b-9f4e-773f76eaaedd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات