728 x 90

شورای حقوق بشر سازمان ملل‌متحد قطعنامه تمدید مأموریت گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران را تصویب کرد

اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد
اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد

شورای حقوق بشر سازمان ملل‌متحد روز جمعه سوم فروردین 97 در سی و هفتمین اجلاس خود در ژنو، قطعنامه تمدید مأموریت گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران را تصویب کرد.

این قطعنامه  با 21رأی مثبت و تنها 9رأی منفی به تصویب رسید.  در حالی که سال گذشته ۱۳کشور بودند که به قطعنامه رأی منفی دادند. برخی از این کشورها که  خود کارنامه بدی در زمینه حقوق بشر دارند عبارتند از عراق، بوروندی، پاکستان، چین، ونزوئلا، کوبا و قرقیزستان.

گفته می‌شود گزارش آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل‌متحد و همچنین گزارش عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه حقوق بشر که اخیراً درگذشت، تاثیری بسیار در تصمیم‌گیری کشورهای عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل‌متحد داشت.

در این دو گزارش به موارد مختلف نقض حقوق بشر در ایران، از جمله سرکوب متعرضان دی‌ماه، کشته شدن دست‌کم ۲۲نفر از آن‌ها، مرگ برخی از بازداشت‌شدگان در زندانها، فشار بر زنان، بالا بودن شمار اعدام‌ها که ایران را به رکورددار این مجازات در جهان تبدیل کرده است، به‌ویژه اعدام نوجوانان، و بسیار موارد دیگر اشاره شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2404dfaf-c84c-4881-b7ee-ad64adb41d1e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات