728 x 90

شورای امنیت قطعنامه تحریم‌ها علیه حوثیها را یک‌سال دیگر تمدید کرد

شورای امنیت ملل متحد
شورای امنیت ملل متحد

شورای امنیت ملل ‌متحد قطعنامه روز ۶اسفند۹۸ تحریم‌ها علیه حوثی های‌ وابسته به رژیم آخوندی در یمن را، یک سال دیگر تمدید کرد. پیشنویس این قطعنامه توسط انگلستان ارائه و مورد حمایت آمریکا و کشورهای غربی قرار داشت و با ۱۳رأی مثبت به تصویب رسید. روسیه و چین از وتو قطعنامه خودداری کرده و رأی ممتنع دادند.

 

رادنی هانتر نمایندهٔ ‌ آمریکا در جلسه شورای امنیت گفت ایالات متحده امروز به قطعنامه تمدید تحریم‌های شورای امنیت علیه حوثیها و سایر افراد مسئول جنگ در یمن رأی موافق داد، همه کشورهای عضو مسئولیت دارند این تحریم‌های را به‌طور کامل اجرا کنند.

 

وی با اشاره به حکومت آخوندی افزود: ولی واقعیت این است که یک حکومت هست که کماکان از وظایف خود تحت این نظام تحریمی به‌صورت آشکار سرپیچی می‌کند.

 

نماینده آمریکا در جلسه شورای امنیت اضافه کرد کارشناسان سازمان ملل در یمن به همراه کمیته این سازمان که بر قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت نظارت می‌کند، گزارش کرده‌اند حوثیها موشکهای بالستیک و پهپادهایی پرتاب می‌کنند که توسط رژیم ایران طراحی شده و حوثیها کماکان تسلیحاتی دریافت می‌کنند که «از ویژگیهایی مشابه تسلیحات ساخته شده در جمهوری اسلامی برخوردار است».

او گفت سرپیچیهای رژیم ایران از قطعنامه سازمان ملل ادامه دارد. نیروی دریایی آمریکا ۳۵۸موشک و سایر قطعات سلاح تولید شده توسط رژیم ایران را که احتمالاً به سمت حوثیها فرستاده می‌شدند، توقیف کرد. قطعنامه از تمامی کشورها خواهان تبعیت از تحریم تسلیحاتی مشخص شده در این قطعنامه گردید.

 

عبدالله علی فاضل السعدی، نماینده یمن در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت گفت: ‌جنایتهایی که حوثی‌ها مرتکب می‌شوند، جدید نیستند و مانعی در برابر تلاشهای صلح شورای امنیت و سازمان ملل است. او بر حمایت نظامی و تسلیحاتی رژیم ایران از حوثی‌ها و وجود پاسداران به‌عنوان کارشناس در کنار حوثی‌ها در یمن انگشت گذاشت و این اقدامات را نقض فاحش قطعنامه‌های شورای امنیت در مورد تحریم تسلیحاتی توسط حوثی‌ها و رژیم ایران خواند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/85a0541d-74c7-4585-befd-b047ad44891e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات