728 x 90

شورای امنیت سازمان ملل حمله پهپادی به نخست وزیر عراق را محکوم کرد

حمله پهپادی به اقامتگاه نخست‌وزیر عراق
حمله پهپادی به اقامتگاه نخست‌وزیر عراق

شورای امنیت سازمان ملل متحد به قوی‌ترین شکل ممکن حمله پهپادی به اقامتگاه نخست‌وزیر عراق را محکوم کرد و آن را تلاش برای ترور مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق خواند.
یورونیوز روز دوشنبه ۱۷آبان نوشت: پانزده کشور عضو این شورا در یک بیانیه مشترک «بر ضرورت پاسخگویی عاملان، سازمان دهندگان، تامین کنندگان مالی و حامیان این اقدام مذموم» تاکید کرده و افزودند که این افراد باید محاکمه شوند.
اعضای شورای امنیت خواستار همکاری همه دولتها در این پرونده با دولت عراق شدند. این شورا در پایان بیانیه بار دیگر حمایت خود را از استقلال، حاکمیت، وحدت، تمامیت ارضی، روند دمکراتیک و رفاه عراق را اعلام کرد.
یک روز پیش از این استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نیز در بیانیه‌یی اعلام نمود، دبیرکل از همه عراقی‌ها می‌خواهد که حداکثر خویشتنداری را نشان دهند و هر گونه خشونت و تلاش برای بی‌ثبات کردن عراق را رد کنند.

 

به گزارش رویترز ۱۷آبان، مقامات امنیتی عراق و منابع نزدیک به شبه‌نظامیان گفتند، حمله پهپادی که روز یکشنبه نخست‌وزیر عراق را هدف قرار داد، توسط حداقل یک گروه شبه‌نظامی مورد حمایت ایران انجام شد.

این منابع که روز دوشنبه به‌شرط فاش نشدن نام‌شان با رویترز صحبت کردند، گفتند که پهپادها و مواد منفجره مورد استفاده در این حمله ساخت ایران بوده‌اند.

رویترز افزود: سخنگوی یکی از گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به رژیم ایران از اظهارنظر فوری درباره این حمله یا این‌که چه کسی آن را انجام داده است، خودداری کرد. دیگر گروه‌های مورد حمایت رژیم ایران برای اظهارنظر فوری در دسترس نبودند. دولت ایران در تهران بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهارنظر پاسخ نداد.

۲مقام امنیتی عراق و ۳منبع نزدیک به گروه‌های شبه‌نظامی که رژیم ایران در عراق از آنها حمایت می‌کند، گفتند که این حمله توسط دست‌کم یکی از این گروه‌ها انجام شده است، اما راجع به این‌که کدام‌یک از گروه‌ها هستند، ارزیابی‌های نسبتاً متفاوتی ارائه داد.

این ۲مقام امنیتی گفتند، گروه‌های قدرتمند کتائب حزب‌الله و عصائب اهل حق این اقدام را با هم انجام دادند.

یکی از منابع شبه‌نظامی گفت که کتائب حزب‌الله در آن نقش داشته و او نمی‌تواند نقش عصائب را تأیید کند.

رژیم آخوندی در تهران نیز به درخواست‌ها برای اظهارنظر پاسخ نداده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cfbf910a-2270-409e-bcd6-4f93902275bf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات