728 x 90

شورای امنیت خواستار تحقیق درباره حملات رژیم اسد به تأسیسات زیربنایی ادلب شد/ جانباختن ۷۸۱غیرنظامی در ادلب

بمباران ادلب
بمباران ادلب

۱۰کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل ‌متحد از آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل ‌متحد خواستند تا کمیته‌یی بین‌المللی را مأمور انجام تحقیقات درباره حملات رژیم جنایتکار اسد به تأسیسات زیربنایی غیرنظامی ادلب در شمال غرب سوریه کند.

سازمان ملل ‌متحد اعلام کرد از ماه آوریل گذشته تاکنون در نتیجه حملات نظامیان جنایتکار اسد به مناطق شمال غرب سوریه بیش از ۵۰۰تن از غیرنظامیان کشته و بیش از ۴۴۰هزار تن دیگر آواره شده‌اند.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه در این‌باره اعلام کرد نیروهای رژیم اسد و روسیه طی یک دوه سه ماهه نزدیک به ۶۵هزار بمباران هوایی و زمینی علیه این مناطق انجام داده‌اند.

 

شبکه حقوق‌بشر سوریه طی گزارشی از جان باختن ۷۸۱تن از شهروندان غیرنظامی سوری طی سه ماه اخیر در حملات جنایتکارانه نظامیان رژیم اسد و حامیانش خبر داد.

بر اساس این گزارش بر اثر حملات هوایی و زمینی نیروهای رژیم اسد و حامیانش از ۲۶آوریل تا ۲۷جولای سال جاری در ادلب در مجموع ۷۸۱غیرنظامی از جمله ۱۴۰زن و ۲۰۸کودک جان باختند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/354f5597-dc8d-4ced-9467-8a1867b115c8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات