728 x 90

شواهد تازه‌یی از ردپای رژیم ایران در بمب‌گذاریهای کنار جاده‌یی در عراق

سربازان آمریکایی در عراق  - عکس  از  آرشیو
سربازان آمریکایی در عراق - عکس از آرشیو

به گزارش رسانه‌های آمریکا، در دادگاه فدرال در واشنگتن شواهد تازه‌یی از نقش رژیم آخوندی در بمب‌گذاریهای کنار جاده‌یی در عراق ارائه شد.

میلیتاری تایمز نوشت: یک کارشناس خنثی سازی مواد منفجره در دادگاه فدرال علیه رژیم ایران گفت: ‌در هر محل انفجار بمبی در عراق ردپای آن سندی بود که به رژیم ایران راه می‌برد. جزییات کوچک باقیمانده از آنچه که اساساً صحنه یک جنایت بود نشانگر طرحها و مدارک مشخصی است که به دست آمده که منبع آموزشها و بمبها در ایران را نشان می‌دهد.

 

در گزارش Military-Times آمده است که تقریباًً شش هزار نفر قربانی "تروریسمی شده‌اند که منابع مالی ‌آن دولتی است".

 

شاکیان این پرونده خانواده سربازان و کارمندان آمریکایی کشته شده در عراق در فاصلۀ سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ هستند که دادگاه فدرال شهر واشینگتن به این شکایت رسیدگی می‌کند.

 

نیروی تروریستی قدس سپاه پاسدران با آموزش شبه‌نظامیان مزدور عراقی که شامل «کتائب حزب‌الله»، «عصائب اهل الحق» و «تیپ روز موعود» می‌شود، اقدام به کشتن سربازان و غیرنظامیان آمریکایی در عراق در آن فاصلۀ زمانی کرده است.

در دادخواست خانواده آمریکاییان کشته شده در عراق آمده است مقامات تهران علاوه بر آموزش این گروهها، با پولشویی از مسیر برخی از بانکهای اروپایی اقدام به تأمین مالی آنها کردند تا با آن پول به خرید مواد منفجره برای تولید بمبهای کنار جاده‌یی اقدام کنند.

 

پرونده‌ای که علیه رژیم ایران تشکیل شده بیش از ۱۰۰برگ دارد و موارد متعددی در آن فهرست شده‌ است.

در این فهرست به سربازانی اشاره شده که توسط نارنجک دستی یا مواد منفجره ساخت رژیم ایران کشته یا زخمی شده‌اند. بر اساس اخبار رسانه‌های آمریکایی، این پرونده از روز دوشنبه ۱۲آذر (سوم دسامبر) به دادگاه ارائه شده است.

به گزارش Military-Times پس از سه روز خانم کالین کولار کوتلی، قاضی دادگاه فدرال واشنگتن، تصمیم خواهد گرفت که آیا این پرونده به جریان بیافتد یا نه.

 

این خانواده‌ها می‌گویند نیروی تروریستی قدس از طریق آموزش به گروه‌های شبه‌نظامی در عراق و فراهم سازی مواد منفجره برای آنها، موجب مرگ و زخمی شدن صدها آمریکایی شده است. این شاکیان خواستار دریافت غرامت از رژیم ایران در این زمینه هستند.

 

به موجب قانون مستثنی کردن اقدام‌های تروریستی کشورهای خارجی از مصونیت قضایی در آمریکا، افرادی که خود مستقیماًً شکنجه شده یا به‌ گروگان‌گرفته‌ شده‌اند و یا خانواده افرادی که در حادثه تروریستی مانند انفجار هواپیما و دیگر اشکال آن کشته شدند می‌توانند شکایت خود را علیه کشور حامی این اقدام‌های تروریستی در دادگاههای آمریکا برای رسیدگی و دریافت غرامت ارائه دهند.

 

در این دادگاه که سه روز ادامه داشت، در مجموع ۱۹نفر شهادت دادند که شامل هفت کارشناس نظامی، اطلاعاتی، و سیاسی، چهار پزشک جراح و روانپزشک، و هشت تن از سربازان مجروح و خانواده‌هایشان بودند.

 

دفاتر وکالت "اوسن" و " تب ترنر" بر اساس شکایتی که علیه رژیم ایران به دادگاه فدرال آمریکا عرضه کرده‌اند، درخواست ۱۰میلیارد دلار خسارت کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d84b2916-b462-40c9-b536-9484c2f6f529"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات