728 x 90

شهرهای موشکی به بهای گرسنگی مردم

برنامه موشکی رژیم
برنامه موشکی رژیم

نیروهای مختلف سپاه پاسداران هرازگاهی خبر از رونمایی از یک ‌سوله موشک به نام شهر موشکی می‌دهند.

آخرین مورد رونمایی از یکی از سوله‌ها از «تجهیزات موشکی» نیروی دریایی سپاه پاسداران با شرکت پاسدار سلامی سرکرده آن بود.

در این نمایش قدرت پوشالی، پاسدار تنگسیری سرکرده نیروی دریایی سپاه پاسداران مدعی شد: « امروز با ورود این تجهیزات به سازمان نیروی دریایی سپاه و جنگال، ما قادر خواهیم بود که هم سیگنالهایی از دشمن حتی سیگنال‌های خاموش و ارتباط داخلی دشمن را هم رصد بکنیم و این توان عملیاتی ما را در مقابل دشمن در بحث جنگ الکترونیک بالا می‌برد» (تلویزیون شبکه یک ۲۵اسفند۹۹).

در مورد هدف رژیم از قدرت‌نمایی موشکی، پاسدار عزت‌الله ضرغامی رئیس سابق تلویزیون رژیم گفت: «در دعواهای سیاسی و مذاکرات نگاه می‌کنند به قدرت فرد و نگاه می‌کنند که ارزش افزوده دارد یا نه. این‌هایی که راجع به موشک حرف می‌زنند، عقل‌شان نمی‌رسد برخی هم خیانت‌کار هستند. همان موشک است که باعث می‌شود ما مذاکره کنیم. موشکی نباشد مذاکره معنا ندارد» (خبرگزاری فارس ۱۷فروردین۱۴۰۰).

صرف‌نظر از این واقعیت که رژیم نمی‌تواند با اهرم برنامه موشکی کاری از پیش ببرد، اما هزینه‌های این پروژه ضدملی را مردم به بهای گزاف فقر و گرسنگی می‌دهند.

رونمایی سپاه خامنه‌ای از به‌اصطلاح شهرهای موشکی در حالی است که مردم در تنگنای شدیدترین مشکلات اقتصادی و فقر به سرمی‌برند.

با این حال سپاه پاسداران ضدمردمی هزینه‌های سرسام‌آوری از جیب این مردم فقیر صرف ساختن تونلهای زیر زمینی برای تولید و نگهداری موشک می‌کند.

به‌رغم هزینه‌های گزاف حاکمیت آخوندی برای پیشبرد پروژه‌های ضدملی اتمی و موشکی، اما تحریم کلید واژه‌ای است که کارگزاران رژیم در جواب تمام مشکلات اقتصادی بکار می‌برند، و هرجا که در مقابل مطالبات اجتماعی قرار می‌گیرند با سنگر گرفتن پشت تحریم‌های خارجی از پاسخگویی فرار می‌کنند.

آخوند حسن روحانی ضمن پاسخگویی به حملات باند مقابل تمامی مشکلات اقتصادی و اجتماعی را به تحریم ربط داد: «من تعجب می‌کنم مشکلات را می‌بینند و مشکلات را هم می‌دانند که بخش بزرگ و اعظم آن مال تحریم است. یک کلمه علیه آمریکا حرف نمی‌زنند.

بعضی‌هایشان هم مدعی هستند خیلی ضدآمریکایی هستند، اما وقتی یک چیز گران می‌شود یک فحش به آمریکا نمی‌دهند چون فحش خدشه‌دار می‌شود. فحش ویژه دولت است. کامل باید علیه دولت مثلا شخص رئیس‌جمهور فحش باید داد»... (تلویزیون شبکه خبر ۱۵بهمن۹۹).

خامنه‌ای نیز مشکلات اقتصادی حکومتش را به تحریم‌ها و «خباثت آمریکا» ربط داد و گفت: «نقش خباثت آمریکا را نباید نادیده بگیریم این تحریم‌های خباثت‌آمیز این‌ها جنایت است به‌معنای کامل کلمه» (تلویزیون رژیم ۲۱مهر۹۹).

این در حالی است که بارها طرف حساب‌های تحریم در دولت قبلی آمریکا اعلام کردند غذا و دارو به‌هیچ‌وجه شامل تحریم نمی‌شود، اما رژیم در جواب به سفره‌های خالی و حقوق‌های چند ماه عقب‌افتاده و قیمت‌های نجومی اجناس و انبوه فشارهای طاقت‌فرسای معیشتی دیگر مردم، آدرس تحریم‌های خارجی را می‌دهد.

برایان هوک نماینده ویژه دولت سابق آمریکا در امور ایران ربط دادن مشکلات اقتصادی توسط رژیم به تحریم‌های آمریکا را دروغ نامید و گفت: «دروغ شماره اول ایالات متحده لوازم پزشکی مورد نیار مردم ایران را تحریم می‌کند.

حقیقت این است که ایالات متحده دارو و لوازم پزشکی مورد نیاز مردم ایران را از تحریم‌های ایالات متحده معاف کرده است.

طبق قوانین آمریکا یک جواز کلی وجود دارد که اجازه صادرات لوازم پزشکی را از ایالات متحده به مردم ایران می‌دهد. مردم ایران به‌خوبی می‌دانند که خود رژیم مشکل دسترسی را ایجاد می‌کند.

ایالات متحده احترام بسیار زیادی برای مردم ایران قائل است و نمی‌خواهد از دسترسی آنها به تجهیزات و خدمات پزشکی جلوگیری کند. مردم ایران خوب می‌دانند که مشکل اصلی که از دسترسی آنها به این خدمات جلوگیری می‌کند، رژیم است.

هم اکنون در میان جامعه پزشکی ایران زمزمه‌هایی مبنی بر این‌که رژیم و نهادهای وابسته به سپاه پاسداران دارو و سایر لوازم پزشکی را احتکار می‌کند وجود دارد تا بعداً با قیمت بالاتری برای منفعت کردن بفروشد» (توئیتر وزارت امور خارجه آمریکا ۲مرداد۹۸).

خامنه‌ای و سایر کارگزاران نظام به این سؤال پاسخ نمی‌دهند که اگر تحریم‌ها باعث همه تنگناها است، پس پول و امکانات ساختن این تأسیسات موشکی از کجا تأمین می‌شود.

برای این‌که بدانیم آخوندها در همین دوران چه میزان از نان مردم ایران زدند و خرج ساختن تونل زیر زمینی و سرهم کردن موشکهای چینی و کره‌ای کردند، ضروری است به برخی از قیمتهای این موشکها اشاره شود.

اگر میانگین قیمت را ۵میلیون دلار برای هر موشک بگیریم و این را ضرب در موشکهای رژیم بکنیم به‌رغم سرسام‌آوری می‌رسیم.

در زمینه تاثیر مخرب پروژه ضدملی موشکی بر وضعیت معیشتی مردم روزنامه مردم‌سالاری ۱۶فروردین۱۴۰۰ نوشت: «پوشیده نیست که رشد قابل توجهی در عرصه تولیدات تسلیحاتی و موشکی و شناورهای نظامی داشته‌ایم که تأمین معیشت مردم را به ســبب تخصیص منابع بیشتر به‌این حوزه سخت‌تر نموده است».

اگر چه تعداد دقیق موشکهای رژیم مشخص نیست، از رونمایی‌های انواع و اقسام شهرهای موشکی می‌توان پی برد که تعداد زیادی از این موشکها را انبار کرده است.

یعنی سرمایه هنگفتی که باید صرف رفاه و آسایش مردم ایران می‌شد رژیم برای دپوی آهن آلاتی خرج کرده که در تعادل‌قوای بین‌المللی جرأت استفاده از یک مورد آنها را ندارد.

سکوت و خفقان رژیم در قبال بیش از ۵۰۰بار بمباران نیروهایش در سوریه بیانگر این واقعیت است.

هزینه کردن اموال مردم برای تولید موشک اضافه بر خرج‌های کمرشکن و زایدی است که رژیم برای بقای بشار اسد و گروه‌های نیابتی‌اش در منطقه کرده و می‌کند.

یک قلم از این خرج ها ۲۲میلیون دلار است که قاسم سلیمانی به سران حماس داد و یک قلم دیگر ۳۰میلیارد دلار هزینه سرپا نگه‌داشتن رژیم بشار اسد در سوریه شده است.

در زمینه خاصه‌خرجی رژیم و قاسم سلیمانی برای حماس، محمود زهار یکی از سران این گروه گفت: «اولین دیدارمان با شهید سلیمانی پس از تصدی پست وزارت‌خارجه حماس در سال۲۰۰۶ بود. نتیجه این شد که فوری عمل نمود روز بعد باید برای بازگشت با هواپیما سفر می‌کردم ۲۲میلیون دلار را دیدم که در چمدانهایی در فرودگاه حاضر شده بود» ( (شبکه عربی زبان تلویزیون رژیم ۷دی۹۹).

حشمت الله فلاحت‌پیشه رئیس اسبق کمیسون خارجی مجلس هم در روز ۳۱اردیبهشت۹۹ گفت: «ما ۲۰ تا ۳۰میلیارد دلار پول به سوریه دادیم باید از سوریه پس بگیریم» (سایت اعتماد آنلاین ۳۱اردیبهشت۹۹).

بنابراین روشن است که گرسنگی و بی‌خانمانی مردم ایران ریشه در کجا دارد و باز روشن است که این خامنه‌ای به‌عنوان ولی‌فقیه نظام است که تنها برای حفظ نظامش از یکطرف فرمان ساختن شهرهای موشکی را داده است، و از طرف دیگر فرمان هزینه‌کردن اموال مردم ایران برای نیروهای وابسته و مزدور خودش در منطقه و نگاه داشتن دیکتاتور خون‌ریز سوریه را داده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1035ee41-2e13-4398-b121-d300a18a6810"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات