728 x 90

شلیک بیش از ده راکت به پایگاه عین‌الاسد در عراق

پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق - آرشیو
پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق - آرشیو

در چهارمین حمله موشکی عوامل رژیم آخوندی علیه پایگاههای نیروهای آمریکایی روز چهارشنبه ۱۳ اسفند در عراق چند موشک به پایگاه عین الاسد اصابت کرد و بر اثر آن یک پیمانکار ائتلاف بین‌المللی در این پایگاه کشته شد.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد: سرهنگ و این ماروتو سخنگوی ائتلاف روز چهارشنبه تأیید کرد حداقل ۱۰موشک به پایگاه عین الاسد در غرب عراق اصابت کرده است. نیروهای امنیتی عراق گفتند سکوی پرتاب موشکهای نوع گراد را پیدا کرده‌اند.

نیروهای امنیتی به خبرگزاری فرانسه گفتند این موشکها از مدل آرش ساخت رژیم ایران بودند. این موشکها ۱۲۲میلی متری هستند که سنگین‌تر از نمونه‌هایی است که تا به‌حال دیده شده است.

خبرگزاری فرانسه نوشت: یک پیمانکار مدنی ائتلاف در عراق در اثر حمله قلبی در خلال حمله موشکی به پایگاه بزرگ هوایی عین الاسد کشته شد.

خبرگزاری فرانسه ۱۳ اسفند خاطر نشان کرد: در سال۲۰۲۰ دهها حمله موشکی و حمله با بمبهای کنار جاده‌یی علیه منافع غرب، ارتش و سایتهای دیپلماتیک در عراق صورت گرفته است. این‌گونه حملات در اکتبر متوقف شدند اما طی سه هفته اخیر شتاب گرفته‌اند.

 

فرماندۀ آمریکایی نیروهای ائتلاف بین‌المللی در عراق گفت که نیروهای امنیتی عراق سرگرم تحقیق دربارۀ این حمله هستند، در حالی که آمریکا شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران را مسبب و مسئول این‌گونه حملات در عراق معرفی می‌کند.

 

رویترز ۱۳اسفند نیز نوشت نیروهای عراق و ائتلاف و هم‌چنین دو منع امنیتی گفتند، روز چهارشنبه چندین راکت به پایگاه هوایی الاسد که میزبان نیروهای آمریکایی است اصابت کرد. این دومین حمله در عراق در ماه مارس است و دو روز قبل از سفر پاپ به عراق صورت می‌گیرد. . به‌گفته فرمانده عملیات بغداد حدود ۱۳موشک از یک نقطه در حدود ۸کیلومتری از این پایگاه در استان غربی الانبار پرتاب شدند.

رویترز افزود: در حملات موشکی قبلی به نیروهای آمریکا در شمال عراق یک پیمانکار مدنی کشته و یک عضو ارتش آمریکا مجروح شد.

 

خبرگزاری رسمی رژیم ۱۳اسفند به‌نقل از مزدوران حکومت آخوندی از منبعی موسوم به صابرین، در عراق نوشت: در حمله موشکی صبح (چهارشنبه) به پایگاه «عین الاسد» در استان الانبار واقع در غرب این کشور سه نظامی آمریکایی کشته شدند.

با وجود اعلام منابع رسمی و تأیید شلیک ۱۰ موشک، صابرین نیوز شمار موشکهای پرتاب شده را ۱۴عدد اعلام کرد.

ایرنا افزود: کشته‌شدگان با یک فروند هواپیمای متعلق به واحد ۳۸۶ به پایگاه «علی السالم» کویت منتقل و از آنجا راهی فرانکفورت آلمان شدند. شماری از نیروهای آمریکایی بر اثر این حمله زخمی شدند که اشغالگران برای تخلیه آنان از بالگردهای اسپانیایی استفاده کردند.

 

شایان یادآوری است که در اواخر ماه فوریه گذشته، دولت آمریکا به تلافی حملۀ راکتی به یکی از پایگاههای خود در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی اربیل، در کردستان عراق، شبه‌نظامیان عراقی وابسته به رژیم ایران را در خاک سوریه بمباران کرد که در نتیجۀ آن بیش از بیست تن از این شبه‌نظامیان کشته شدند.

برخی تحلیلگران بعید نمی‌دانند که رژیم ایران قصد دارد با این اقدامات موضع خود را در مذاکرات احتمالی آتی با آمریکا تقویت کند، در حالی که برخی دیگر از تحلیلگران این اقدام را نوعی فرار به جلو و سرآغاز وضعیتی انفجاری و غیرقابل کنترل می‌دانند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8a20b850-a569-4270-8b90-5240191aa233"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات