728 x 90

شقه و شکاف در باند خامنه‌ای به‌دنبال استقبال از مذاکره با آمریکا

مذاکره با آمریکا
مذاکره با آمریکا

به‌دنبال حرفهای امیرعبداللهیان وزیر خارجه رئیسی جلاد و پاسدار شمخانی درباره احتمال مذاکره مستقیم با آمریکا که با چند اما و اگر همراه بود، این موضوع اسباب شقه و شکاف در درون باند خامنه‌ای شده است.

امیرعبداللهیان روز ۴بهمن گفته بود: اگر در روند مذاکرات به مرحله‌ای برسیم که رسیدن به یک توافق خوب با تضمین بالا لازمه‌اش این باشد که سطحی از گفت‌وگو را با آمریکا داشته باشیم، آن را نادیده نخواهیم گرفت.

کیهان خامنه‌ای در یادداشت روز چهارشنبه ۶بهمن به قلم پاسدار حسین شریعتمداری، خطاب به شمخانی و امیرعبداللهیان نوشته است: «استقبال گسترده مقامات و محافل آمریکایی و پادوهای کاسه‌لیس داخلی آنها از اظهارات امیر عبداللهیان و شمخانی، به‌وضوح حاکی از آن است که برادران عزیز مان درپی آب به سوی سراب می‌روند! این اظهارات موجی از ابراز نگرانی در میان طیف گسترده نیروهای حزب‌اللهی و پا به‌رکاب انقلاب را نیز درپی داشته است و امید آن‌که هر چه زودتر اظهارات نسنجیده خود را تصحیح کرده و شبهاتی که پدید آورده‌اند را بر‌طرف کنند».

روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی هم در ستون جهت اطلاع خود اظهارات محمد مهاجری مهرهٔ باند موسوم به اصول‌گرا را انعکاس داده که گفته است: «بعد از آن‌که وزیر خارجه اعلام کرد احتمال مذاکره مستقیم با آمریکا وجود دارد، هیچکس اعلام نکرد کفن می‌پوشد و به خیابان می‌آید، هیچکس شعار نداد: ای آن‌که مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت... هیچ سرمقاله خشنی در روزنامه‌هایی که غیرتشان دم مشکشان است چاپ نشد. هیچ سرباز لشکر سایبری، نه‌تنها خشابش را پر نکرد بلکه همه‌شان «آیفون» و «آی‌پد» هاشان را کنار بالششان گذاشتند و لالا کردند! خلاصه این‌که همه سکوت، همه نگاه. چنین ماکیاولی‌پرستانی هستیم ما اصول‌گراها».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c861a83d-b984-469e-b607-6ee0e6311cf0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات