728 x 90

شش روز گذشت؛ سایت‌های شهرداری و شورای شهر تهران هنوز خارج از دسترس هستند​

شهرداری تهران
شهرداری تهران

رسانه‌های حکومتی در خصوص شدت ضربه دریافتی از هک سامانه های شهرداری رژیم در تهران اعتراف کرده و نوشتند: «شش روز گذشت؛ سایت‌های شهرداری و شورای شهر تهران هنوز خارج از دسترس هستند. سامانه‌های داخلی شهرداری تهران قطع است و کارکنان شهرداری بدون استفاده از رایانه در محل کار خود فعالیت می‌کنند.

سایت‌های عمومی مثل تهران من و سایت شهرداری تهران، فقط صفحه اولشان بالا می‌آید».

سایت حکومتی انتخاب ۱۸خرداد که این مطلب را از سایت حکومتی باشگاه خبرنگاران درج کرده است نوشت:

سایت‌های عمومی مثل تهران من و سایت شهرداری تهران که خارج از مجموعه شهرداری برای خدمات دهی در دسترس عموم قرار دارد، فقط صفحه اولشان بالا می‌آید.

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران ساعتی پیش با انتشار توئیتی نوشت: هیچ‌کدام از سوابق شهروندان یا اطلاعاتی از حافظه‌ها پاک نشده، دوربین‌ها هم روشن است. تنها برخی خدمات به‌صورت آفلاین انجام می‌شود و در روز‌های آینده تمام سرویس‌های آنلاین در دسترس خواهد بود.

محمود کبیری مدیر روابط عمومی شورای شهر تهران امروز با انتشار توئیتی نوشت: با وجود حمله... به سامانه‌های I. T مجموعه مدیریت شهری، شورای شهر تهران توانست با هوشمندی و اتکاء به نیرو‌های متخصص خود سامانه انفورماتیک را به چرخه خدمت رسانی بازگردانده و به اجرای مأموریت در برگزاری صحن شورا بپردازد.

این توئیت نشان می‌دهد علاوه بر سامانه‌های شهرداری تهران، سامانه انفورماتیک شورای شهر تهران هم ضربه سایبری خورده و از چرخه خارج شده بود.

با این حال سامانه‌های متعلق به شورای شهر تهران از قبیل سایت شورای شهر و سامانه شفافیت هم‌چنان از دسترس خارج هستند.

دیروز برای اولین بار مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، گفت: حمله سایبری به سامانه‌های شهرداری تهران کار [مجاهدین] است.

[مجاهدین] روز پنجشنبه با انتشار تصاویری مدعی شد که هکر‌های آن موفق شده‌اند کنترل بیش از پنج‌هزار دوربین نظارت و کنترل شهرداری تهران را به دست بگیرند. اما موساد تاکنون مسئولیت این حملات را نپذیرفته است.

همزمان با شروع این حملات مانیتور کارکنان شهرداری تهران تصویری از مسعود رجوی را نمایش داد.

با این حال احمد صادقی عضو دیگر شورای شهر تهران با اشاره به این حملات گفته بود: مدیریت شهری تغییر کرده و باید پاکسازی انجام شود.

اما با توجه به پیوستگی مستمر بخشی از خدمات شهرداری به زندگی روزمره مردم، مانند تردد در محدود طرح ترافیک و شارژ کارت بلیط مترو هنوز ارائه این خدمات از سر گرفته نشده است.
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/907f7977-a784-4a5b-b1a4-a9ddd9f2e88a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات