728 x 90

شرکت آلمانی "مونیخ ری" به فعالیت خود در ایران پایان داد

شرکت آلمانی میونیخ ری به فعالیت خود در ایران پایان داد
شرکت آلمانی میونیخ ری به فعالیت خود در ایران پایان داد

 

شرکت بیمه "مونیخ ری" (Munich RE) اعلام کرد به‌دلیل تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران به فعالیت خود در این کشور خاتمه می‌دهد.

یوآخیم ونینگ، رئیس این شرکت تأکید کرد بعد از آغاز تحریمها، اگر این شرکت به فعالیتهایش در ایران ادامه دهد ضرری که در آمریکا خواهد کرد بیشتر از سودی است که در ایران به دست می‌آورد.

 

شرکت مونیخ ری یکی از بزرگترین شرکتهای خدمات بیمه‌های اتکایی در جهان به‌شمار می‌رود که در شهر مونیخ آلمان مستقر است. حجم مبادلات این شرکت با رژیم ایران حدود۳۰میلیون یورو بوده است.

قابل ذکر است که این شرکت پس از توافق هسته‌یی برجام قراردادی با "بیمه سامان" در بخش‌های اتکایی، انتقال فناوری و انتقال آموزش قرارداد امضا کرده بود.

سایت دویچه وله آلمان در گزارشی درباره این تصمیم شرکت بیمه «مونیخ ری» نوشت:

شرکت بیمه "مونیخ ری" در صفحه اینترنتی خود نوشته است اقتصاد ایران به‌دلیل محرومیت از سیستم مالی جهانی سوئیفت تحت فشار شدید است.

میشاییل منهارد، کارشناس اقتصادی بیمه "مونیخ ری"، نیز در گزارش خود به وضعیت اقتصادی رژیم ایران و نرخ تورم بالا، برای نمونه تورم ۲۰درصدی در سال ۲۰۱۴میلادی اشاره کرده و نوشته است که در طی سالیان دراز تحریم‌ها علیه رژیم ایران این رژیم در انزوای اقتصادی قرار گرفته و از امکان سرمایه‌گذاریهای بزرگ و ورود فناوری جدید محروم مانده است.

این گزارش به اقتصاد متکی به نفت رژیم ایران اشاره کرده و نوشته شده است که با کاهش قیمت نفت، بودجه دولتی که بر پایه نفت برنامه‌ریزی شده دست‌ به گریبان مشکلات بزرگی است.

 

بیشتر بخوانید

خروج شرکتهای آلمانی از ایران

اتاق بازرگانی آلمان در تاریخ ۱۶ مرداد ۹۷ خبر خروج شرکتهای آلمانی از ایران را اعلام کرد..

مارتین وانس‌لبن، رئیس اتاق بازرگانی آلمان تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران را علت خروج بسیاری از شرکتهای آلمانی از این کشور دانست.

 

وی به رویترز گفت مشکل اصلی فعالیتهای این شرکتها در ایران نقل و انتقالات مالی هستند: «هر چند طبق قوانین اتحادیه اروپا معاملات تجاری با ایران هم‌چنان مجاز به‌شمار می‌روند، اما حل و فصل معاملات جدید و همچنین معاملات موجود، دیگر از طریق بانکها امکان‌پذیر نیست.»

 

سفیر جدید آمریکا در برلین از شرکتهای آلمانی خواست که از ایران خارج شوند و تجارت با ایران را متوقف کنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس سفیر جدید آمریکا در آلمان به شرکتهای آلمانی توصیه کرد که تجارت با رژیم ایران را به‌دنبال تصمیم دونالد ترامپ برای بیرون کشیدن از توافق اتمی متوقف کنند.

 

ریچارد گرنل روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت و ساعتهایی بعد از این‌که رسماً وظایف خود را به‌دست گرفت طی پیامی گفت:‌ «دونالد ترامپ گفته است تحریمهای آمریکا بخشهای حیاتی اقتصاد رژیم ایران را هدف قرار خواهد داد. شرکتهای آلمانی که با رژیم ایران تجارت می‌کنند باید به فوریت فعالیتهای خود را خاتمه دهند»...

 

کمپانیهای آلمانی تجارت با آمریکا را بر تجارت با رژیم ایران ترجیح میدهند

با تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران شرکتهای آلمانی مشابه سایر شرکتهای بزرگ ترجیح می‌دهند خود را درگیر مجازاتهای مالی ناشی از این تحریمها نکنند. وزیر اقتصاد آلمان، پتر آلتمایر می‌کوشد شرکتهای آلمانی طرف معامله با رژیم ایران را دلگرم نگاه دارد ولی در روی زمین، شرکتهای بزرگ آلمانی نیز مانند سایر شرکتها در پی منافع خود هستند؛ که آیا معامله با رژیم ایران برایشان پر سود تر است یا معامله با آمریکا؟

 

هم‌زمان با اظهارنظر وزیر اقتصادی آلمان، کمپانی خودروسازی Dürr از ترک ایران خبر داد. مدیر مالی این شرکت می‌گوید دو قرارداد بزرگ در سال گذشته با ایران داشتیم که البته سر به فلک نمی‌زدند اما قابل‌ توجه بودند.

پیش از Dürr، خودروسازی دایملر نیز فعالیت خود را در ایران را معلق کرد.

همچنین کمپانی هرن‌ کنشت نیز که دستگاههای حفر تونل تولید می‌کند، از یک پروژه میلیونی با رژیم ایران کنار کشید.رئیس این شرکت، مارتین هرن‌کنشت، سقف این معامله را حدود ۲۰میلیون یورو اعلام کرده. وی گفت، توافق شده بود که ماشین‌آلات مربوط به احداث یک تونل بزرگ ترافیکی در تهران، به ایران ارسال شوند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d081cf75-e5e3-44b0-b6ab-986f9b416731"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات